کد خبر : 9273
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397 - 18:44

مهدویت یک موضوع جهانی است/وجود امام عصر لطفی از ناحیه خداست

مهدویت یک موضوع جهانی است/وجود امام عصر لطفی از ناحیه خداست

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مهدویت نه تنها برای شیعه و نه برای اهل سنت بلکه برای همه مطرح است مهدویت یک موضوع جهانی است….

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینیدر جمع سربازان و پرسنل قرارگاه ولی عصر(عج)ناجا ضمن تبریک نیمه ماه شعبان ماه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت:اینکه این مرکز آموزشی هم به نام حضرت ولی عصر است یک افتخار است  که شما سربازان عزیز در این مرکز خدمت مقدس سربازی را سپری می کنید که به نام حضرت ولی عصر(عج) نام گذاری شده است.

image

وی با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران تصریح کرد:این آیه چهار پیام دارد که اولین پیام  دعوت به صبر،مقاومت و ایستادگی ، دومین پیام این است که وقتی انسان خودش ایستادگی کرد همدیگر را دعوت به ایستادگی و مقاومت می کند ، سومین پیام این آیه می گوید رابطه داشته باشید که مفسران بزرگ این رابطه داشتن را به ارتباط داشتن با امامان بیان می کنند که بعضی ها ارتباط داشتن با مهدی موعود را بیان می نمایند،چطور امکان دارد خداوند وقتی دستور رابطه می دهد به امر محال عقلی دستور دهد یکی از ویژگیهای متقین اعتقاد داشتن به غیب است یعنی مصداق کامل در تفسیر آیت الله قمی،غیب کسی جز مهدی منتظر نیست و چهارمین پیام تقوی الهی داشتن است.

دکتر حسینی افزود:انسان اگر بخواهد به حقیقت و جایگاه رفیع  و وارسته ای برسد به ما از بزرگان دینمان  سفارش شده است که بعد از نمازمان دعای غیبت ولی عصر را بیشتر بخوانیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود:برای رسیدن به خدا و حقیقت عالم وجود نیازمند شناخت حجت هستیم،چون وجود امام عصر لطفی از ناحیه خداوند سبحان است و تصرف او در عالم وجود لطفی دیگر از ناحیه خداست و غیبت از ماست که شناختی ازآن حضرت نداریم.

حسینی با اشاره به روایتی از بزرگان دین و آداب انتظار گفت:رابطه با حضرت شدنی است ولی شرطی وجود دارد و برای رسیدن به حضرت باید عاشق باشی ، بین عبد و معبود ، مابین محب و محبوب یک قاعده ای وجود دارد و باید سنخیتی با حضرت داشته باشیم.

image

وی افزود:برای رسیدن به رابطه با حضرت که لذت بخش ترین ارتباط هست ما دعای عهد و دعای فرج می خوانیم و برای رسیدن به حضرت شرایطی وجود دارد و به واقع انس با آن حضرت انس با پروردگار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فرهنگ مهدویت یاد آور شد:مهدویت نه تنها برای شیعه و نه برای اهل سنت بلکه برای همه مطرح است مهدویت یک موضوع جهانی است خودش هم نه مهدویت نوعی بلکه مهدویت شخصی،امامی که نامش به نام پیامبر است و مهدی کنیه و لقب اش است و پارسایی و تقوا مداری است که باعث ارتباط با حضرت می شود و اگر رابطه هم برقرار شود تداوم آن نیازمند پارسایی است.

image

دکتر سید شهاب الدین حسینی با اشاره به انتظار فرج افزود:خداوند خود نیز در انتظارفرج است و در چندین نقطه قرآن به صراحت حرف از انتظار به میان می آید و خدا نیز توصیه به انتظار می کند و ماباید برای رسیدن به فرج مولایمان باید منتظر واقعی باشیم و همیشه و هر لحظه در انتظار باشیم.

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.