کد خبر : 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 15:07

محسن رضایی: مخالف نگاه امنیتی سیاسی به مسائل هستم

محسن رضایی: مخالف نگاه امنیتی سیاسی به مسائل هستم

آینیوز: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از نگاه امنیتی و سیاسی به مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی حذف این نوع نگاه به مسائل اجتماعی کشور را از برنامه های خود اعلام کرد

محسن رضایی در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و در گفتگو با خبرنگاران تبریزی اظهار داشت: دلیلی ندارد که نگاه سیاسی امنیتی به کلیه سطوح و مسائل کشور تسری یابد و باید در این کار تجدید نظر گردد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد برنامه های اقتصادی خود گفت: برنامه اقتصادی بنده متکی بر مدل فدرالیسم اقتصادی خواهد بود و دولت بنده به جز سیاستگزاری و نظارت تمامی عرصه های اقتصادی را به مردم واگذار خواهد نمود.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: در انتخابات دوره گذشته بسیار دیر و ۳۵ روز مانده به انتخابات برای این مسئولیت تصمیم گرفتم و کمتر از دو ماه فرصت داشتم، ولی امسال به موقع شروع کرده‌ایم. در هیچ ائتلافی شرکت نمی‌کنم و با حضور حتی هاشمی رفسنجانی نیز کنار نخواهم کشید.
وی چهار سال آینده را جزء سخت ترین دوران کشور دانست و اظهار کرد: باید دولتی قوی ، هماهنگ و با برنامه داشته باشیم تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.
رضایی مدیریت کشور را نیازمند اصلاح اساسی دانست و افزود: مدیریت مرکزی ، مدیریت منطقه ای و مدیریت شهری می تواند راهکار برون رفت از این مدیریت متمرکز باشد.
کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:ورزش، اقتصاد و حتی هنر کشور سیاست زده شده است و باید این سیاست زدگی را از بین برد.
 وی اظهار کرد: نگاه فرهنگی – اجتماعی – اقتصادی را جایگزین نگاه سیاسی امنیتی باید کرد. 
رضایی با بیان این‌که به خاطر احساس خطر وارد عرصه انتخابات شده ام، گفت: اگر اینطور جلو برویم کشور به سمت پرتگاه می روند و زمان چاره اندیشی است؛ چراکه با روند فعلی زندگی برای مردم روز به روز سخت تر می‌شود. 
وی افزود: مخالف سیاه نمایی وسفید نمایی هستم و همیشه به واقع بینی ها تاکید کرده ام و امروز صحنه اقتصاد با واقعیت موجود نیازمند تحول اساسی است. 
رضایی گفت: نسخه‌هایی که برای اقتصاد ایران نوشته می شود، باید نسخه ها بومی بوده و در عین حال قابل عملیاتی باشد تا بتوانیم وضعیت موجود گرانی و تورم را کنترل کنیم.
وی اظهارداشت: در صورتی که در انتخابات موفق شوم، صنایع فعلی آذربایجان را نوسازی کرده و ماموریت برون مرزی این استان را با کشور های باکو و ترکیه پررنگ تر خواهم کرد تا با هدفگذاری چندین هزار دلاری بتوانیم به رونق اقتصاد این منطقه کمک کنیم. 
رضایی ادامه داد: تمامی مسئولیت های شهر ها را به شهرداری ها خواهیم سپرد تا همگون رشد داشته باشند برای نمونه تبریز شهری با قدمت ویژه و دارای تمدن ایرانی اسلامی باید الگویی باشد برای دیگر شهر های کشور و باید مراکز نظامی، زندان ها و فرودگاها در این شهر به خارج از محدوده شهری انتقال پیدا کنند.
تا به امروز کادر سازی خارج از نهاد های کشوری بوده است ولی بنده با توجه به تخصص ام به نسل سوم و چهارم انقلاب اجازه ورود به عرصه اجرایی را خواهم داد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.