کد خبر : 9356
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 15:47

رابطه آلرژی و تغذیه در فصل بهار

رابطه آلرژی و تغذیه در فصل بهار

حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که با آغاز فصل بهار و گرده افشانی گیاهان، بسیاری از افراد را درگیر می کند، به منظور کاستن از شدت حساسیت های فصلی، پیروی از یک سری رژیم های

حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که با آغاز فصل بهار و گرده افشانی گیاهان، بسیاری از افراد را درگیر می کند، به منظور کاستن از شدت حساسیت های فصلی، پیروی از یک سری رژیم های غذایی خاص ضروری است.

به گزارش آی نیوز به نقل از ایسنا، دکتر«حسن فرهاد غیبی»، متخصص تغذیه در این باره اظهار کرد: فصل بهار، فصل بیداری طبیعت بوده و با آغاز گرده افشانی گیاهان، برخی افراد دچار آلرژی می شوند، رعایت برخی رژیم های غذایی می تواند در کاهش شدت و پیشگیری از حسایت فصلی موثر باشد.

وی با تأکید بر ضرورت خودداری از استفاده از مواد غذایی کهنه و انبار شده گفت: برخی میوه های خارج از فصل مانند مرکبات، در فصل بهار نیز در بازار موجود هستند، اما ویتامین های این میوه ها به خصوص ویتامین C بسیار کم شده و ارزش غذایی چندانی نخواهند داشت، از این رو توصیه می شود از میوه و سبزیجات تازه در این فصل استفاده شود.

 وی با بیان این که برای پیشگیری از حساسیت فصلی و کاستن از شدت آن نیاز به تقویت سیستم ایمنی بدن است، گفت: ویتامین های A، C و زینک، نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کنند و استفاده از برخی گوشت ها، سبزیجات تازه و محصولات لبنی تا حد زیادی این مواد را برای بدن تأمین می کنند.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف منابع غذایی و میوه هایی که منبع ویتامین هستند، گام موثری در پیشگیری از آلرژی به شمار می آید، ویتامین A در محصولاتی به رنگ های زرد، قرمز و نارنجی یافت شده و بتاکاروتن موجود در این محصولات در بدن، تبدیل به ویتامین می شوند.

وی در ادامه با اشاره به حساسیت برخی به میوه هایی مانند خربزه گفت: این افراد می توانند با جایگزین کردن سایر میوه ها و مصرف غذا بر حسب هرم غذایی، رژیم غذایی متعادل و مناسبی داشته و از حساسیت نیز پیشگیری کنند.

غیبی خاطرنشان کرد: توصیه می کنیم افراد، حتی الامکان از میوه های نوبرانه استفاده نکنند، چون اکثر این میوه ها نارس بوده و علاوه بر تحمیل هزینه ی زیاد به خریدار، از ویتامین های چندانی نیز برخوردار نیستند، از این رو مصرف آن به خصوص توسط گروه های پرخطر، کودکان و سالمندان، توصیه نمی شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.