کد خبر : 944
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 9:25

دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

 دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛
حضور باشکوه مردم در ۲۲ بهمن تاثیرات شگرفی در سیاست خارجی خواهد داشت
وزیر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با آیت‌الله مجتهد شبستری دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در این دیدار وضعیت امنیتی و سیاسی کشور را خوب توصیف کرد و گفت: این در حالی است که کشورهای اطراف ایران در آتش و خون هستند و هر روز خبرهایی از انفجار و درگیری و ترور و دخالت‌های خارجی در این کشورها شنیده می‌شود و در واقع ایران گلستانی در بین این آتش است.
وی با بسیار مهم ارزیابی کردن اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی تاثیرات شگرفی در سیاست خارجی کشور خواهد داشت.
رحمانی فضلی با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز مقامات آمریکایی، گفت: این اظهارات، عزم مردم ما را برای حضور در صحنه بیشتر می‌کند.
وزیر کشور با بیان این که مسوولان آمریکایی بعد از ۳۵ سال هنوز تحلیل درستی از رفتار مردم ایران ندارند، افزود: وقتی که جمهوری اسلامی حاضر شده است تحت شرایط خاصی برای دفع شر دشمن پای میز مذاکره بیاید، آنها باید بدانند که این به معنای عقب‌نشینی یا ضعف نیست و ان‌شاءالله مردم ایران در راهپیمایی امروز این موضوع را ثابت خواهند کرد.
رحمانی فضلی همچنین با اشاره به توافق ایران با گروه ۱+۵، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسیر اجرای این توافق خوب پیش می‌رود و فضای کلی کشورهای ۱+۵ نسبت به ایران شکسته شده است.
وی با بیان این که این شرایط باید مدیریت شود، افزود: هرچه حمایت‌های داخلی از دولت بیشتر باشد، دولت با قدرت بیشتری در عرصه مذاکرات حاضر خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: اظهارات بی‌ادبانه مقامات آمریکایی که هر سال در آستانه ۲۲ بهمن تکرار می‌شود، باعث حضور پرشورتر مردم در راهپیمایی این روز خواهد شد.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند مقامات آمریکایی در اظهار تمایل برای تعامل با جمهوری اسلامی و ملت ایران دروغگو هستند.
وی همچنین با قدردانی از تلاش دولت و نیروهای مسلح در امدادرسانی به مناطق سرمازده شمال کشور، گفت: همدلی مردم و همراهی آنها با ارگان‌های مسوول در ایران، رمز عبور از مشکلات مختلف بوده است که در این حادثه هم این موضوع ثابت شد.
وزیر کشور پس از این دیدار به همراه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی، در جمع راهپیمایان تبریزی حاضر شد و مسیر میدان شهدا تا میدان نماز را با سردادن شعارهای انقلابی پیمود.
رحمانی فضلی همچنین در جمع مردم غیور و انقلابی تبریز در محل تجمع راهپیمایان سخنرانی خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.