کد خبر : 975
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1392 - 6:48

۷۰ درصد از سارقان بازداشتی اعتیاد دارند/ دستگیری ۴ هزار سارق

۷۰ درصد از سارقان بازداشتی اعتیاد دارند/ دستگیری ۴ هزار سارق

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد ۴ هزار و ۱۵۰ نفر از سارقان دستگیر شده در سال گذشته بیکار هستند و حدود ۷۰ درصد از کل سارقان بازداشتی نیز معتاد به مواد مخدر هستند.

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، مسعود خرم‌نیا در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان، اظهار کرد: در امر کشف یا پیشگیری از سرقت، دستگاه‌های متعددی دخیلند ولی چون بطور مستقیم پاسخگو نیستند بنابراین مسئول نیز شناخته نمی‌شوند.

وی افزود: به طور مثال، تأمین روشنایی تمام معابر شهری و مناطق جرم‌خیز توسط اداره برق موجب کاهش سرقت از جمله سرقت خودرو می‌شود چرا که سارق از تاریکی شب استفاده کرده و مبادرت به سرقت می‌کند.

خرم‌نیا اضافه کرد: در خصوص سرقت از خود اموال چنین اداراتی مثل تجهیزات ادارات برق و مخابرات، پیش‌بینی قبل از وقوع سرقت امکانپذیر است بنابراین ادارات مذکور باید اقدامات لازم برای کاهش سرقت تجهیزاتشان را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از عوامل در سرقت دخیل هستند از جمله بیکاری و اعتیاد به مواد مخدر که از بین بردن و ریشه‌کن کردن این عوامل بالطبع موجب کاهش سرقت می‌شود زمینه این ریشه‌کن سازی نیز از طریق آموزش برای اشتغالزایی و آشنا کردن آحاد جامعه به عواقب اعتیاد فراهم می‌شود.

خرم‌نیا گفت: تعداد ۴ هزار و ۱۵۰ نفر از سارقان دستگیر شده در سال گذشته بیکار هستند و حدود ۷۰ درصد از کل سارقان بازداشتی نیز معتاد به مواد مخدر هستند.

وی خاطر نشان کرد: دستگیری ۳ هزار سارق حین سرقت نشانگر عملکرد پلیس برای پیشگیری از وقوع این جرم است.

رئیس پلیس آذربایجان شرقی به خریدهای نوروزی مردم قبل از سال نو و شلوغی بازارها در تمام شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود جلسات پیشگیری از وقوع جرایم خاص همچون سرقت در تمام شهرستان‌های استان برگزار شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.