کد خبر : 979
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1392 - 7:08

اعتراض صدای انقلاب/ مدیر کل جدید قول پیگیری داد

اعتراض صدای انقلاب/ مدیر کل جدید قول پیگیری داد

با گذشت هفت ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بالاخره مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز در مراسمی تودیع شد، مراسمی که حاشیه‌هایی جالب‌تر از متن داشت.

 شاید در کمتر مراسمی تودیع و معارفه‌ای بتوان این حجم از حضور مردمی را شاهد بود. تقریبا عده زیادی از اهالی فرهنگ و هنر و روزنامه نگاران تبریزی آمده بودند تا پس از روز شماری‌های بسیار شاهد تغییر مدیریت فرهنگی در تبریز باشند.

علی داننده، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد تبریز به عنوان نخستین سخنران این مراسم پشت تریبون رفت و طی سخنانی آمارهایی جالب از اقدامات زمان مدیریتی خود ارائه داد. آمارهایی عجیب مثل فعالیت ۱۱۵ هنرستان در سطح تبریز و برگزاری جشنواره‌های پر رونق فرهنگی!

پس از ارائه آمارهای علی داننده، اسفندیار قره‌باغی از فعالان حوزه موسیقی در تبریز نزد علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور رفت و گفت: من صدای انقلابم. صدایی که سال‌ها پیش ترانه آمریکا آمریکا را خواند. تمام آمارهایی که از این چند سال در مورد وضعیت فرهنگی تبریز شنیدید دروغی بیش نبود و من برای ارائه آمارهای درست و توضیح آنچه در تبریز گذشته شخصا برای گفت‌وگو با شما خواهم آمد.

محمداسماعیل سعیدی، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی هم زمانی که پشت تریبون رفت با گلایه از وضعیت فعلی تبریز که با گذشته موفق خود همخوانی ندارد، گفت: وضعیت یارانه مطبوعات استان ما جزو پایین‌ترین‌ها در بین استان‌های دیگر است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: هنرستان میرک ما که هنرستانی تاریخی در حوزه پرورش هنرمندان برجسته به شمار می‌رفت، امروز تعطیل شده و این وضعیت فعلی کتابخانه ملی تبریز در شأن مردم این شهر نیست.

در زمان دادن حکم علی اکبر صفی‌پور و زمانی که تمامی مسئولان استانی و کشوری روی سن بودند، عده‌ای از هنرجویان هنرستان تعطیل شده میرک در بالکن سالن مجتمع فرهنگی تبریز با برگه‌هایی که روی آن کلمه «میرک» حک شده بود، با این اقدام  اعتراض خود را به روند تعطیلی این هنرستان اعلام کردند.

علی اکبر صفی‌پور به عنوان مدیرکل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم پشت تریبون نرفت و سخنی نگفت!

در پایان این مراسم و زمانی که مدیرکل جدید قصد خروج از سالن داشت در پاسخ به سئوال عده‌ای از هنرمندان تبریزی مبنی بر اینکه تکلیف هنرستان میرک چه می‌شود، گفت: شخصا این موضوع را پیگیری می‌کنم و از نزدیک در این مورد گفت‌وگو می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.