کد خبر : 23778
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 10:20

شهروندان از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند

شهروندان از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با تاکید بر فراهم آوری تمهیدات برگزاری آیین لیله الرغائب گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد ما خودداری شهروندان از حضور در آرامستان‌های سطح شهر است.

به گزارش ای نیوز به نقل از ایسنا،احد فلاحی اظهار کرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز تمهیداتی برای نخستین پنج شنبه ماه رجب اتخاذ کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه آیین لیله الرغائب تنها در فرهنگ مردم تبریز و شهرستان‌های اطراف این شهر وجود دارد و سایر استان‌ها رسم و آیینی برای حضور در آرامستان‌های شهر در این مناسبت ندارند، در شرایط فعلی، می‌توان این آیین را با مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی انجام داد.

فلاحی با بیان اینکه سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز همچون سال‌های گذشته آماده برپایی این مراسم است، گفت: هر چند طی سال‌های گذشته تاکید ما برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جهت کاهش ترافیک در این روز بود، ولی امسال تقاضا داریم به جهت ازدحام جمعیت و احتمال شیوع ویروس کرونا، شهروندان از خودرو شخصی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز تصریح کرد: با این وجود بر اساس هماهنگی‌های صورت یافته، مقرر شده اتوبوس‌هایی از خیابان محققی به مقصد وادی رحمت و سایر آرامستان‌های محله‌ای کار حمل و نقل شهروندان را تسهیل بخشند.

وی یادآور شد: بر اساس جلساتی که با مناطق دهگانه و سایر ارگان‌های امدادی برگزار شده، آمادگی داریم به صورت کامل در خدمت زائرین قبور مطهر شهدا و درگذشتگان هستیم.

به گفته فلاحی، با هماهنگی های صورت گرفته با واحدهای مختلف فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، نیروهای راهور، پلیس راه و نیز پرسنل آگاهی برای تامین امنیت این ایام آماده باش خواهند بود.

وی تصریح کرد: حضور کمیته امداد و تشکل های خیریه هم با هدف دریافت نذورات و کمک های نقدی مردمی و نیز مقابله با سوءاستفاده کنندگان از احساسات عمومی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

به گفته فلاحی، هماهنگی‌های لازم برای حضور تیم‌های امداد، اورژانس و سازمان آتش نشانی در وادی رحمت انجام گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم در این مراسم از ماسک و دستکش استفاده کرده و با رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت تلاش کنیم تا مشکلی برای سایر شهروندان پیش نیاید.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.