کد خبر : 16921
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1397 - 14:04

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز: دولت با توزیع سبد غذایی گوشه‌ای از مشکلات کارگران را برطرف کند

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز: دولت با توزیع سبد غذایی گوشه‌ای از مشکلات کارگران را برطرف کند

دبیراجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی گفت: دولت باید نگاه ویژه‌ای به معیشت کارگران داشته باشد و با افزایش حقوق و توزیع سبد غذایی گوشه‌ای از مشکلات این قشر را برطرف کند….

 

دبیراجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی گفت: دولت باید نگاه ویژه‌ای به معیشت کارگران داشته باشد و با افزایش حقوق و توزیع سبد غذایی گوشه‌ای از مشکلات این قشر را برطرف کند. 

کریم صادق زاده در خصوص تاثیر وضعیت اقتصادی کشور برای معیشت کارگران استان، اظهار کرد: مشکلات عدیده اقتصادی بر جامعه حاکم است و کارگران نیز به عنوان یکی از اقشار ضعیف جامعه مشکلات مالی و معیشتی زیادی را تحمل می‌کنند، ما نیز به عنوان خادمان کارگران زحمتکش در خانه کارگر، بارها با برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد به مدیران استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این مشکلات و مسائل را انعکاس داده‌ایم. 

  وی در خصوص وضعیت واحدهای صنعتی، گفت: در سال ۹۲،  بیش از ۲۲۰ بنگاه صنعتی در استان در شرایط بحرانی بودند که در سایه همکاری‌های گسترده مدیران ارشد استانی، اکنون این آمار به کمتر ۲۰ واحد رسیده است. هر چند به دلیل تحریم و نوسانات ارزی تمامی واحدهای صنعتی با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کنند، اما به صورت کامل نیز تعطیل نشده‌اند. 

      صادق‌زاده عنوان کرد: امیدوارم با ساماندهی بازار نرخ ارز و طلا، آرامش نیز به بنگاه‌های صنعتی برگردد تا تمامی واحدها با حداکثر ظرفیت به تولید خود ادامه دهند. 

  دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره به این‌که آمار دقیقی از بیکاران استان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ هزارنفر کارگر اخراجی از واحدهای تولیدی وخدماتی مقرری بیمه بیکاری از تامین اجتماعی دریافت می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی با کمترین نرخ بیکاری است؛ امیدوارم روزی برسد که دغدغه جوانان ما پیدا کردن شغلی باشد که استعداد آن را دارند، نه اینکه فقط یک شغلی پیدا بکنند تا بیکار نباشند. 

  کارخانه ماشین سازی تبریز هنوز در بلاتکلیفی سر می‌برد

صادق‌زاده در خصوص وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز، بیان کرد: ماشین‌سازی تبریز جزو کارخانه‌هایی است که سال‌هاست کارگران و پرسنل آن مشکلات زیادی دارند و به تازگی نیز خریدار آن بازداشت شده و مدیرعامل هم استعفا داده است. 

وی با بیان این‌که در راستای مرتفع شدن مشکلات، این شرکت باید به شستا و یا ایدرو واگذار شود، افزود: در طول تاریخ تجربه خوبی از واگذاری یک واحد تولیدی به یک فرد نداریم و معمولاً هر موقع کارخانه یا واحد تولیدی به یک فرد واگذار شود، مشکلات آن افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم تا شرکت ماشین سازی در اثر بی‌تدبیری برخی مسئولان از بین برود، گفت: امید است مسئولان اقداماتی برای رفع مشکلات این شرکت انجام دهند./منبع:ایسنا

انتهای پیام/منع: ایسنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.