کد خبر : 12431
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1397 - 12:19

بحران کم آبی یکی از مهم ترین مشکلات جامعه است/ لزوم فرهنگ سازی برای تفکیک زباله

بحران کم آبی یکی از مهم ترین مشکلات جامعه است/ لزوم فرهنگ سازی برای تفکیک زباله

رئیس شورای شهر تبریز گفت: بحران کم آبی یکی از مهم ترین مشکلات جامعه است که باید به این امر توجه ویژه ای کرد.

image

رئیس شورای شهر تبریز گفت: بحران کم آبی یکی از مهم ترین مشکلات جامعه است که باید به این امر توجه ویژه ای کرد.

به گزارش آی نیوز، شکور اکبرنژاد در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه آثار باستانی نشانه تمدن نیاکان جامعه است، اظهار کرد:  آثار تاریخی شناسنامه ای برای بیان موجودیت یک تاریخ به شمار می رود که باید در راستای حفظ این آثار تلاش شود.

وی افزود: جدای از توجه مسئولان به حفظ این اماکن، فرهنگ سازی بین مردم جهت حفاظت و نگهداری از این اماکن از اهمیت خاصی برخوردار است که اطلاع رسانی و ترویج این امر، یاری و مساعدت  قشرتحصیل کرده و فرهنگی شهروندان را می طلبد.

رئیس شورای شهر تبریز در ادامه اظهار کرد: از دیگر معضلات موجود در کشورمان کم آبی، خشک شدن تالاب ها، آلودگی هوا است که مهم ترین موضوع فعلی بحران کمبود آب است.

وی با بیان اینکه آب مایه زندگی است، ادامه داد: حیات و ممات و رشد و توسعه ما در گرو منابع پایدار آب است. اگر همین حالا فکری نکنیم به زودی شاهد معضلات بسیارجدی خواهیم بود. 

وی توجه به خطر سمپاشی های بیش از حد را جدی عنوان کرد و ادامه داد: سمپاشی چهار برابر از حد مجاز از معضلاتیست که باید سریع  بررسی شده و راهکاری برای آن اندیشیده شود، چراکه ادامه این روند آسیب های جدی و بیماری های لاعلاجی را به همراه خواهد داشت.

اکبرنژاد بحث آموزش های فرهنگی برای تفکیک زباله از مبدا را یکی از اولویت های کاری مدیریت پسماند شمرد و گفت: در شهرهای نسبتاً بزرگ روزانه مقادیرقابل توجهی پسماند خانگی تولید می شود که این میزان زباله علاوه بر هزینه های سرسام آور جمع آوری ، حمل و دفع آن حجم عظیمی از مشکلات زیست محیطی نگران کننده ای به همراه دارد. وی تاکید کرد: از این رو برداشتن گام های مؤثر و اساسی در زمینه مدیریت پسماندها همچون تفکیک زباله از مبدا، ضروری بوده و می بایست در رأس برنامه های سازمان های مسئول و ذیربط قرار داشته باشد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.