کد خبر : 23872
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردین 1399 - 1:47

رهبر معظم انقلاب امروز در سخنرانی اش به کدام رئیس حوزه علمیه در تبریز اشاره کردند؟

رهبر معظم انقلاب امروز در سخنرانی اش به کدام رئیس حوزه علمیه در تبریز اشاره کردند؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از توجه مقام معظم رهبری به فعالیت‌های جهادی طلاب در استان، گفت: توجه مقام معظم رهبری مدال افتخاری برای حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی است.

پس از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، علاوه بر اینکه تهدیدهایی برای کشور به وجود آمد، فرصت‌های زیادی از دل بحران کرونا ایجاد شد که همدلی و همراهی مردم با یکدیگر و تلاش گروه‌های جهادی برای ضدعفونی معابر، تولید جهادی ماسک و کمک به معیشت مستضعفین، از جمله فرصت‌هایی بود که از دل بحران پدید آمده بود.پس از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، علاوه بر اینکه تهدیدهایی برای کشور به وجود آمد، فرصت‌های زیادی از دل بحران کرونا ایجاد شد که همدلی و همراهی مردم با یکدیگر و تلاش گروه‌های جهادی برای ضدعفونی معابر، تولید جهادی ماسک و کمک به معیشت مستضعفین، از جمله فرصت‌هایی بود که از دل بحران پدید آمده بود.
مقام معظم رهبری هم در سخنان امروز خود به مناسب نیمه شعبان، ظرفیتّ‌های کشف‌شده‌ جدید را در ایام کرونایی مورد اشاره قرار دادند و فرمودند: مردم انصافاً مشارکت‌های مردمی، مشارکت‌های بسیار زیبا و صحنه‌های جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آورده؛ در همه جا هست.
ایشان فرمودند: من چند مورد را به خصوص اسم می‌آورم؛ این به معنای این نیست که این چند مورد اختصاص دارند؛ نه، حالا اینها گزارش به بنده شده، این‌ها را من عرض می‌کنم. مثلاً در سبزوار طرح هر محلّه یک قربانی شروع شده؛ اهل محل جمع می‌شوند یک گوسفند قربانی می‌کنند، به نیازمندان همان محل گوشت می‌دهند؛ این خیلی چیز لازم و مهم و کار جالبی است که اینها برای اطعام نیازمندان انجام می‌دهند. یا در یزد، مادر شهیدی با همکاری جمعی از بانوان که همراه کرده با خود عدّه‌ای از بانوان را، خانه‌های خودشان را تبدیل کرده‌اند به خیّاط‌خانه، که در این خیّاط‌خانه‌ها ماسک تولید می‌کنند و مجّانی در اختیار مردم می‌گذارند.
مقام معظم رهبری ادامه دادند: یا در نهاوند گروهی از بانوان که در زمان دفاع مقدّس نان می‌پختند و برای جبهه می‌فرستادند، این‌ها فعّال شدند برای مهار بیماری و کمک می‌کنند؛ در خوزستان، طلّاب، قرارگاه تشکیل داده‌اند و حتّی داخل خانه‌های مردم را هم ضدّ عفونی می‌کنند؛ در شیراز معتمدین محلّی با صاحبان املاک ــ صاحبان خانه‌ها و مغازه‌ها ــ صحبت می‌کنند که اجاره نگیرند، یا تخفیف بدهند، یا مهلت بدهند و کمک بشود به کاسب؛ در تبریز، رئیس حوزه‌ علمیّه خودش وارد شده و به شکل میدانی مشغول فعّالیّت است؛ در یکی از شهرها نماینده‌ نامزد حزب‌اللّهی‌ای که در انتخابات رأی نیاورده ستاد خودش را تعطیل نکرده و نگه داشته و فعّالان را در خدمت حرکت جهادی و مبارزه‌ی با کرونا سازمان‌دهی کرده.
امام خامنه‌ای خاطر نشان کردند: این‌ها البتّه گزارش‌های محدودی است که بنده حالا علی‌العجاله در اختیار داشتم ولیکن صدها مورد شبیه این بلکه هزارها مورد شبیه این در سرتاسر کشور به شکل‌های گوناگون وجود دارد که من به بعضی از اینها هم قبلاً در صحبت قبلی اشاره کردم. این مهم است که توجّه کنیم اینها نشانه‌ عمق فرهنگ اسلامی و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم ما است در دل مردم ما است. بر خلاف خواسته ادّعای کسانی که در این یکی دو دهه‌ اخیر بخصوص متأسّفانه بعضی‌ها تلاش کردند که فرهنگ ایرانی را تحقیر کنند ــ فرهنگ اسلامی ایرانی را تحقیر کنند ــ برای اینکه مردم را متوجّه فرهنگ غربی و سبک زندگی غربی بکنند، بر خلاف خواسته‌ آنها نه، خوشبختانه این احساس در احساس تفکّر اسلامی و فرهنگ اسلامی و زنجیره‌ ارزش‌های اسلامی در مردم بسیار احساس قوی و راسخی است.
بیشتر بخوانیدرهبر معظم انقلاب: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید/ خوب است رزمایش گسترده‌ای در کشور برای کمک به نیازمندان اتفاق بیفتد
رهبر انقلاب به سخنان کدام مقام آمریکایی اشاره کردند؟/ فرماندار ایلینوی: اینجا غرب وحشی حاکم است!
به گزارش تسنیم، این توجه و عنایت مقام معظم رهبری به برخی از فعالیت‌های جهادی، به ویژه فعالیت جهادی طلاب در تبریز باعث شد تا به سراغ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان برویم و در مورد فعالیت‌های جهادی طلاب، گفت‌وگو کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله الاعظم (عج)؛ در مورد فعالیت حوزه‌های علمیه که مورد تقدیر و رضایت مقام معظم رهبری قرار گرفت، اظهار داشت: رضایت مقام معظم رهبری، ولی امر مسلمین از آحاد مردم ایران اسلامی و گروه‌های مختلف مردمی ایران اسلامی از بهداشت و درمان تا نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی که به این امر کمک می‌کنند را به این گروه‌ها تبریک عرض می‌کنم.
وی با تاکید بر اینکه ما مفتخریم که امروز در بیانات ولی امر مسلمین، امام خامنه‌ای عزیز نامی از حوزه علمیه تبریز برده شد، افزود: این را برای خود یک مدال افتخار می دانیم چراکه تمام حوزویان استان، بسیار خرسندند که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفتند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوزه علمیه آذربایجان شرقی از همان اوایل شیوع کرونا، همگام با سایر گروه‌های جهادی در قالب گروه‌های جهادی و بسیج هم در ضد عفونی مناطق، خیابان‌ها و شهرها نقش بسزایی داشتند و هم در کنترل خودروهایی که در ورودی شهرها قرار داشتند، نقش فعالی ایفا کردند ادامه داد: گروه‌هایی را از حوزه علمیه تبریز و مدرسه علمیه طالبیه تبریز فرستادم تا در برنامه‌های کفن و دفن اموات حضور یابند که بسیار مورد توجه مؤمنین در این موقعیت بحران کرونا قرار گرفت.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ما مقید بودیم، به آن استفتائی که از مقام معظم رهبری در مورد نحوه کفن و دفن اموات کرونایی شد، عمل کنیم، ابراز داشت: باید اموات کرونا را غسل می‌دادیم، چراکه ولو با صرف هزینه نباید امورات شرعی را در صورتی که امکان دارد، کنار بگذاریم و اگر نشد، غسل ارتماسی و اگر آن هم ممکن نبود، تیمم صورت گیرد. در حالی که امکان هست، وظیفه داشتیم که وظایف شرعی را رعایت کنیم.
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه بنده از حوزه علمیه تبریز و به ویژه مسئول حوزه علمیه طالبیه تبریز خواستم تا به آرامستان «وادی رحمت» تبریز اعزام شده و بر کفن و دفن شرعی اموات مؤمنین به ویژه درگذشتگان کرونایی نظارت کنند، خاطر نشان کرد: این گروه از طلاب حوزه‌های علمیه، هر روز با شاگرادنشان برای نظارت شرعی و کفن و دفن اموات در وادی رحمت حضور یافتند و بر نماز میت و غسل و تدفین و… ناظر کردند.
وی ادامه داد: در شهرهایی هم که مشکل وجود داشت، این طلاب به شهرهای اطراف رفته و پس از تدفین بیماران کرونایی به تبریز باز می‌گشتند.
‌آل‌هاشم با بیان اینکه این اقدامات جهادی به ویژه حضور رئیس حوزه علمیه در رأس گروه‌های جهادی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و این را افتخاری برای حوزه علمیه استان می دانیم، گفت: از طرف تمام طلاب حوزه‌های علمیه استان به عنوان رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی عرض می‌کنم که این رضایت مقام معظم رهبری به حوزویان انگیزه بیشتری داد تا با انگیزه مضاعف برای عمل کردن به اوامر مقام معظم رهبری تلاش کنیم.
وی در پایان به فعالیت‌های ارزنده سایر گروه‌های جهادی در استان نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های کادر درمانی و نیروهای مسلح و اقدامات جهادی گروه‌های مردمی مختلف، همگی مورد عنایات پروردگار و توجه مقام معظم رهبری بوده که ایشان فقط نمونه این اقدامات به موقع و جهادی مردم را یادآور شدند و قطعا خداوند اجر این تلاش‌ها را خواهد داد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.