کد خبر : 31754
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 13:03

سراب ۲۳ درجه زیرصفر سردترین شهر ایران

سراب ۲۳ درجه زیرصفر سردترین شهر ایران

بالاخره بعد از پاییز خشک و گذشت چند روز از آغاز فصل زمستان، بارش برف در آذربایجان‌شرقی نقاط مختلف استان را روز گذشته سفیدپوش کرد و آذربایجانی‌ها شب سردی را همانند سال‌های گذشته پشت سرگداشتند.

به گزارش آی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس  بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی آذربایجان‌شرقی، شهرستان سراب در ۲۴ ساعت گذشته با ۲۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان‌شرقی و ایران بود.

افشین ابراهیمی، مسؤول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد از روز سه‌شنبه ۲۰ تا روز شنبه ۲۴ دی‌ماه، کاهش محسوس ۸ تا ۱۵ درجه دما در کلیه نواحی استان خواهیم داشت.

وی گفت: سراب با دمای منفی ۲۳ درجه سانتی‌گراد سردتیرن شهر ایران در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسید.

مسؤول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به هشدار کاهش محسوس دما، افزود: طبق هشدار صادره شده در ۱۹ دی‌ماه، شاهد کاهش محسوس دما در تمام نقاط استان هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با ۲۳- هریس ۱۴- اسکو ۱۲- تبریز و بستان‌آباد ۱۰- ورزقان و آذرشهر ۹- هشترود، جلفا و چاراویماق ۸- مرند و اهر ۷- هوراند، میانه و شبستر ۶- بندر شرفخانه و کلیبر ۵- عجب شیر و مراغه ۴- ملکان ۳- و بناب ۲- درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

این گزارش حاکی است، در ۲۴ ساعت گذشته هیچ نقطه آذربایجان دمای بالای صفر گزارش نشده است و دمای هوای تبریز نسبت به روز گذشته ۷ درجه کاهش داشته است.

امروز بیشتر مدارس شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی به دلیل بردوت و یخبندان تعطیل یا با تأخیر آغاز به کار کردند.

پلیس‌ راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌‌شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در صورت‌ اضطرار با همراه‌ داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی‌ وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.

در این‌ اطلاعیه‌ آمده‌ است: راه‌‌های‌ اصلی‌ استان‌ آذربایجان‌شرقی‌ باز و رفت‌ و آمد در آنها جریان‌ دارد.

عدم بارش برف تا ۱۵ روز اول دی ماه نگرانی های جدی را در بین شهروندان استان آذربایجان شرقی بوجود آورده است. آیا تغییرات اقلیمی بخصوص فاجعه خشک شدن دریاچه ارومیه نقشی در کاهش بارش در آذربایجان شرقی دارد؟ قطعا بی تاثیر نیست!

 

سراب سردترین شهر ایران

سراب سردترین شهر ایران

سراب سردترین شهر ایران

سراب سردترین شهر ایران


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.