کد خبر : 24057
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 16:45

شرایط کرونایی اهر به شدت شکننده است

شرایط کرونایی اهر به شدت شکننده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: با وجود کاهش نسبی مبتلایان به بیماری کرونا در چند روز اخیر، نباید با سهل انگاری بار دیگر این بیماری شدت یابد، چرا که شرایط بسیار شکننده بوده و هر تجمعی باعث افزایش شمار مبتلایان می شود.

محمد میرزاپور  با بیان اینکه آمار ابتلا به کرونا در شهرستان به ۵۱۶۳ مورد رسیده که ۴۴۵۸ مورد مربوط به شهر است، اظهار کرد: با این حساب از ۱۰۰ درصد مبتلایان ۷۰ درصد شهری و ۳۰ درصد آن روستایی هستند.وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت استفاده ماسک در اماکن عمومی، گفت: هرگونه تجمعات و برگزاری مراسمات عروسی، عزاداری، تشییع جنازه و … با توجه به شرایط پرخطر، همچنان ممنوع است.

میرزاپور از همشهریان خواست در صورت هرگونه احساس و مشاهده علائم سرماخوردگی، سرفه، سردرد و کوفتگی بدن و … بلافاصله با نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی خود تماس حاصل کنند.

وی از بیماران خاص، مادران باردار و کهنسالان و افرادی که خطر ابتلا به بیماری در آنها بیشتر است خواست در صورت امکان از ترددهای غیر ضروری در مکان های پرتردد خودداری کنند.وی افزود: طبق آمار به دست در دی ماه، بیشترین فوتی های این شهرستان متعلق به بیماران فشار خون با ۴۸ درصد، ۲۶ درصد مبتلایان به بیماری دیابت و کمترین آن با۱۰ درصد متعلق به چاقی شدید است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.