کد خبر : 1650
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1393 - 10:40

عید قربان عید شرافت بنى آدم

عید قربان عید شرافت بنى آدم

  شهردار تبریز از عید سعید قربان به عنوان عید شرافت بنى آدم و کرامت انسانى‌ او و فدا کردن عزیز برای عزیزترین، یاد کرد.

دکتر صادق نجفی با صدور در پیامی ضمن تبریک عید سعید قربان به عنوان تجلی گاه تسلیم و بندگی محض در برابر خداوند افزود:در این روز اوج عبودیت مطلق بشر در برابر خدا و تسلیم محض ابراهیم خلیل الله به قربان الهی به منصه ظهور رسیده و این پیامبر با گردن نهادن به خواست باریتعالی از آزمون سنگین پروردگار احدیت سربلند بیرون آمد.

در قسمتی از پیام شهردار تبریز آمده است: این عید، جشن رهایی از اسارت نفس وشکوفایی ایمان و یقین ، عیدسرسپردگی وبندگی ،عید نزدیک شدن دل ها به قرب الهی است ،این عید خجسته برهمه مسلمانان به ویژه همشهریان گرامی و پرسنل زحمت کش شهرداری تبریک می گویم.

وی عید قربان را تجلی گاه وحدت و انسجام ملل مختلف جهان اسلام دانست و ابراز امیدواری کرده است تمامی مسلمین با تأسی از این رویداد بزرگ دینی و در سایه توجهات خداوند، با عمل به قوانین الهی در مسیر سعادت دنیوی و اخروی حرکت کنند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرده است: آن‌چه در تحلیل ابعاد مختلف عید قربان، خودنمایی می کند، رسیدن به اخلاصی است که عبور انسان از تمام تعلقات و نفسانیات را در مسیر اطاعت از فرمان خدا، در پی دارد.

نجفی همچنین با اشاره به پیام رهبر انقلاب به کنگره عظیم حج، تاکید کرده‌است: تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت، یگانه راه فایق آمدن بر مشکلات و موانع بوده و در کنار این امر، پشتوانه معنوی خدمتگزاران نظام اسلامی خواهد بود.  

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.