کد خبر : 20698
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 - 9:23

فرهنگ سازی مسائل زیست محیطی از طریق کودکان همواره نتیجه بخش بوده است

فرهنگ سازی مسائل زیست محیطی از طریق کودکان همواره نتیجه بخش بوده است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از دانش آموزان به عنوان سفیران و همیاران این سازمان نام برده و گفت: در تمامی چالش های زیست محیطی فرهنگ سازی از طریق کودکان

فرهنگ سازی مسائل زیست محیطی از طریق کودکان همواره نتیجه بخش بوده است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از دانش آموزان به عنوان سفیران و همیاران این سازمان نام برده و گفت: در تمامی چالش های زیست محیطی فرهنگ سازی از طریق کودکان ثمربخش بوده است.

به گزارش آی نیوز، علیرضا اصغری در همایش ویژه ۲۹ دی روز هوای پاک که به مناسبت این روز با حضور دانش آموزان و سفیران سلامت برگزار شد، اظهار داشت: هر موقع برای رساندن یک پیام به شهروندان از دانش آموزان و مدارس کمک گرفته ایم، نتیجه خوبی حاصل شده است.

اصغری افزود: به گفته پژوهشگران و بر اساس آمارها، ۹۵ درصد از مسائل زیست محیطی در خانه ها توسط افراد زیر ۱۵ سال رعایت می شود که همین آمار نشان از توجه ویژه کودکان به اهمیت حفظ محیط زیست دارد.

وی همچنین خطاب به دانش آموزان و سفیران سلامت، گفت: آینده شهر ما وابسته به سه عنصر آب، خاک و هوا است که با آلوده شدن هر یک از این سه عنصر سلامت نسل آینده ما به خطر می افتد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه دانش آموزان بهترین سفیران ما برای حفظ این عنصرهای حیاتی هستند، تصریح کرد: آموزش شهروندی و استمرار در این آموزش ها موضوعی بسیار حائز اهمیت است که می تواند مسیر نیل به این اهداف را هموارتر سازد.

اصغری وجود حس مسئولیت پذیری در شهروندان را سرمایه ای بزرگ برای مجموعه شهرداری تبریز عنوان کرده و افزود: با کمک یکدیگر می توانیم جایگاه تبریز را به عنوان شهری پاکیزه و عاری از آلودگی حفظ کنیم.

وی همچنین به بهره گیری از توان دانش آموزان برای رفع مشکل آلودگی هوای تبریز اشاره کرده و گفت: مشکل آلودگی هوا ناشی از موارد متعددی است که امروز به عنوان یکی از چالش های کلانشهرها مطرح می شود که برای کمک به کاهش آثار مخرب آن می توان از کودکان و دانش آموزان کمک گرفت.

گفتنی است، ویژه برنامه ۲۹ دی روز هوای پاک با مشارکت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با حضور جمعی از دانش آموزان و سفیران سلامت در سالن همایش های شهرداری تبریز برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.