کد خبر : 24614
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 9:01

مردم آذربایجان نگران خشک شدن دریاچه ارومیه هستند

مردم آذربایجان نگران خشک شدن دریاچه ارومیه هستند

آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به شرایط بحرانی و خشک شدن دریاچه ارومیه و نگرانی مردم آذربایجان در این خصوص، گفت: از رئیس جمهور محترم درخواست می‌کنم تا به وزیر نیرو ماموریت ویژه دهد و دستور ویژه صادر کند تا حداقل پاسخی برای نگرانی مردم آذربایجان بدهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، بیان کرد: همانگونه که رئیس جمهور محترم در سفر به آذربایجان شرقی، در شهر تبریز در مصاحبه پایان سفر اشاره کرد، بحث دریاچه ارومیه بحث استانی و منطقه‌ای نیست بلکه یک مشکل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با دستور ویژه رئیس جمهور، وزیر نیرو حداقل با مردم صحبت کند و مشکلات و اقدامات انجام شده در این ارتباط را با مردم در جریان بگذارد.

وی هم‌چنین در خصوص اقدامات انجام گرفته برای احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: پروژه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه انجام گرفته و طرح‌های دیگری در دست اجرا است، اما نتیجه آن‌ها چیست. باید برای مردم بیان شود.

آل هاشم در ادامه در خصوص مذاکرات هسته‌ای، افزود: بازی مقصرنمایی راهی به جایی نخواهد برد و توافقی که تضمین قوی نداشته باشد و ادعاهای با رویکرد سیاسی قطعا پایدار نخواهد بود و قطعا دلیلی برای پیوستن به آن از سوی ایران وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طرف غربی در طول مذاکرات به صورت مکرر با بهره‌گیری از ابزارهای مذاکراتی و فشارهای رسانه‌ای تلاش کرده تا ایستادگی ایران بر منافع منطقی و اصولی خود را مانع تراشی برای دستیابی به توافق نشان دهد و اینگونه القا کند که ایران اساسا به دنبال توافق نیست و این رفتار آمریکا پس از آخرین پاسخ ایران به پیشنهاد این کشور عنوان می‌شود.

وی گفت: ظاهرا واشنگتن پس از ماه‌ها مذاکره سخت و پیچیده هنوز حاضر نیست مسئولیت اشتباه مسئولان خود را در گذشته با نشان دادن حسن نیت بپذیرد و مطالبات منطقی و قانونی ایران را پذیرا باشد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام پیاده روی اربعین، اظهار کرد: شکل‌ گیری درک صحیح از نهضت امام حسین(ع) و نوعی بیداری اسلامی متاثر از گسترش پیام عاشورا بین شیعیان، مرهون انقلاب اسلامی ایران است. الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عامل دوم این پدیده (اربعین) است. مسلمانان امروز دنیا متوجه شده‌اند که ظرفیت و توانایی وجود دارد و در صورت استفاده از آن می‌توان هر شرایط تلخ و ناگوار را تغییر داد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مهدی‌یاوری و مهدی باوری پیوست فرهنگی اربعین اباعبدالله حسین(ع) است و یکی از اهداف برپایی تجمع اربعین نیز بحث انتظار است. پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی بوده اما برخی‌ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و صرفا آن را از بعد احساسی معرفی کنند.

وی در ادامه با گذری به جایگاه و شخصیت شهید مدنی که خود را مطیع ولی‌فقیه می‌دانست، گفت: اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در فعالیت‌های سیاسی، گسترش عدالت اجتماعی و توجه به استقلال اقتصادی همواره مورد تاکید شهید مدنی بود و بر حکومت عدل اسلامی تاکید داشت و معتقد بود که این حکومت سبب می‌شود تا انسان‌ها زودتر به اهدافشان دست پیدا کنند.

 

خشک شدن دریاچه ارومیه

خشک شدن دریاچه ارومیه

خشک شدن دریاچه ارومیه


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.