کد خبر : 23990
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 - 16:19

هوای تبریز برای تمامی گروه‌های جامعه ناسالم است

هوای تبریز برای تمامی گروه‌های جامعه ناسالم است

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز در وضعیت «ناسالم» برای تمامی گروه‌های جامعه قرار دارد.

 

داود قاسم زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز(سه شنبه ۲۵ آذر)، برابر با ۱۵۳بوده و ناسالم است.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه پایداری جوی تا اواسط هفته، گفت: از عصر امروز میزان غلظت آلاینده‌های جوی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در وضعیتی که هوا ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

قاسم زاده، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.

به گزارش ایسنا، شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

گفتنی است، طی دو روز اخیر شاخص کیفی هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم بود که امروز از شاخص ۱۵۰ عبور کرده و برای تمامی گروه‌های جامعه ناسالم شده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.