کد خبر : 9569
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 - 8:25

واکنش سردار باقری به خروج آمریکا از برجام

واکنش سردار باقری به خروج آمریکا از برجام

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: امروز با نظامی مواجه هستیم که به امضای خودش هم پایبند نیست.

 

رلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح طی سخنانی اظهار داشت: سرمایه انسانی یکی از مهمترین ابعاد قدرت ملی کشورهاست و در جمهوری اسلامی براساس مبانی اسلام و تدابیر حضرت امام و رهبر انقلاب توجه به این ویژگی جایگاه بالاتری دارد.

وی افزود: این سرمایه انسانی در نیروهای مسلح سرمایه اصلی ماست و ماموریت اصلی نیروهای مسلح که دفاع از کشور است توسط این سرمایه انجام می‌شود.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی و روحی که حضرت امام در ملت ایران دمید، در تمام مراحل ۴۰ سال گذشته سرفراز به راه خودمان ادامه داده‌ایم، تصریح کرد: ملتی که تا دو، سه قرن پیش دائما شکست خورده بود بلافاصله پس از انقلاب با یک تهاجم سراسری از سوی یک ارتش مجهز و با حمایت ۳۵ کشور جهان و برخی ابرقدرت‌ها مواجه شد که ملت ما پس از هشت سال جنگ از آن سربلند بیرون آمد.

سرلشکر باقری ادامه داد: امروز نیروهای مسلح ما در شرایطی هستند که آمادگی کمک به دولت برای اداره کشور را دارند. امروز می‌توانیم با قاطعیت به دولتمردان بگوییم که بدون هیچ نگرانی در حوزه همزیستی به توسعه ملی بپردازند.

وی با اشاره به نیت دشمنان در تهاجم به ایران گفت: بارها و بارها مقامات کشورهای ظالم جهان قصد تهاجم به ما را داشتند اما جرات نکردند. در همین دولت فعلی آمریکا براساس اظهارات وزیر دفاع آن، ترامپ بارها به او فشار آورده که باید برای تهاجم به ایران آماده شود و هر بار این ارتش آمریکاست که گفته است درگیری با ایران تلفات و خسارات بسیار بالایی در پی خواهد داشت.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ادامه داد: در سه ماه گذشته این فرد جوان بی‌خرد حاکم بر عربستان با آمریکا همراه شده و به آنها می‌گوید که شما به ایران حمله کنید و ما پول آن را پرداخت می‌کنیم، از سوی دیگر هم آمریکایی‌ها به او می‌گویند که تو به ایران حمله کن و ما از تو حمایت می‌کنیم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز دشمنان به سراغ جنگ اقتصادی با ملت ایران رفته‌اند، تصریح کرد: چندین سال است که وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان قرارگاه جنگ اقتصادی علیه ایران کار می‌کند تا پولی به سمت ایران نیاید و به ملت ما فشار وارد شود.

وی ادامه داد: ما امروز با نظامی مواجه هستیم که به برجامی که برای ملت ما مطلوب نبود و ما آن را با کرامت و بزرگواری برای اتمام حجت با جهان پذیرفتیم، به امضای خود پایبند نمی‌ماند. ما در داخل تجربه کرده‌ایم که اگر بخواهیم پایدار بمانیم باید دست به زانوی خودمان بزنیم و به برجام و امثال آن تکیه نکنیم.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ادامه داد: ملت ایران آنقدر ظرفیت دارد که به عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی در آینده سربلند کند و این نیازمند تغییر نگاه به داخل کشور است.

سرلشکر باقری اظهار داشت: این تجربه دیشب هم نشان داد که هر چند به صورت تاکتیکی می‌بایست دنبال کسانی راه بیفتیم اما در نهایت باید دست به زانوی خودمان بگیریم و کشور را بسازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ نیروهای مسلح وظیفه‌ای جز برقراری امنیت ندارند، البته براساس قانون اساسی امکانات مهندسی نیروهای مسلح در زمان صلح می‌تواند در کمک به دولت‌ها فعالیت کند که چند دهه است این کار انجام می‌شود.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه مهارت|‌فزایی سربازان گفت: این قرارگاه در سال گذشته فعالیت چشمگیری را آغاز کرد و تمام فعالیت‌هایی که تنها ظرف مدت ۹ ماه انجام داد حاصل کار جهادی این قرارگاه بود که امسال نیز توسعه می‌یابد.

سرلشکر باقری افزود: فرهنگ غلطی در حوزه کسب و کار در کشور ما وجود دارد و باید فرهنگ کار و تلاش جایگزین آن شود و چه جایی بهتر از سربازی برای انتقال این فرهنگ وجود دارد.

وی در پایان گفت: تاکنون جلسات متعددی با معاونان رئیس جمهور و برخی وزرا داشته‌ایم تا مشخص شود پس از مهارت‌آموزی سربازان چه کسی وظیفه تامین مالی و پشتیبانی اداری از آنها برای راه‌اندازی کسب و کار را برعهده می‌گیرد. / منبع:تسنیم


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.