کریم صادق زاده در جریان بازدید از روند اجرای پروژه خط دو قطار شهری، با اشاره به ضرورت بهره مندی تبریز از یک ساختار توسعه یافته ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: دیگر زمان آن فرا رسیده است تا معضلات زیست محیطی و ترافیکی شهر تبریز هر چه سریعتر رفع شود.
وی تصریح کرد: فرایند استفاده از سگمنت الیافی در پروژه خط 2 قطارشهری تبریز به عنوان اولین پروژه مترویی کشور و دومین پروژه مترویی آسیا در تسریع و کاهش هزینه های بهره برداری از مترو در تبریز اثر گذار است.
گفتنی است: تبریز هم از همان ابتدای فکر تاسیس مترو در ایران، به عنوان یکی از شهرهای هدف، مد نظر بود تا اینکه برای اولین بار در سال ۱۳۶۹، موضوع مطالعه و احداث قطار شهری در این شهر، در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نتیجه آن، تصویب احداث ۴ خط ریلی درون شهری و یک خط حومه ای بود؛ اما سازمان قطار شهری تبریز در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد و مطالعات امکان سنجی خطوط قطار شهری تبریز نیز در اواخر سال ۱۳۸۰ آغاز شد تا این که در نهایت، در جلسه بیست و نهم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، احداث خط ۱ قطار شهری تبریز تصویب و عملیات اجرایی خط ۱ در سال ۱۳۸۱ آغاز شد