کد خبر : 1202
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1393 - 8:33

آلمان-آرژانتین، تکرار تاریخ پس از ۲۴ سال

آلمان-آرژانتین، تکرار تاریخ پس از ۲۴ سال

فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بین آرژانتین و آلمان در حقیقت تکرار فینال ۱۹۹۰ ایتالیاست که در آن دیدار آلمان پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید. 

پیروزی آرژانتین مقابل هلند در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و راهیابی آلبی سلسته به فینال جام بیستم موجب شد تا فینال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا بار دیگر تکرار شود. حالا باید دید این دیدار فرصتی برای انتقام گرفتن آرژانتین است یا ژرمن‌ها تراژدی دیگری برای نماینده قدرتمند آمرکای جنوبی رقم خواهد زد؟

به نقل از تسنیم، آخرین فینالی که آلبی‌ سلسته در جام جهانی تجربه کرده، فینال سال ۱۹۹۰ بوده است. آرژانتینی که ۴ سال قبل در مکزیک جام قهرمانی را بالای سر برده بود و می‌خواست در ایتالیا هم قهرمان شود تا برای دومین بار پیاپی به این عنوان برسد، این‌ بار حریف آلمانی بود که با هدایت فرانتس بکن باوئر و با بازیکنان تاثیرگذاری مانند ماتئوس، برمه، مولر و … قدرتمند ظاهر شد و در نهایت هم ماردونا و یارانش را شکست داد.

حالا و با گذشت ۲۴ سال از فینالی که ۸ جولای ۱۹۹۰ در ورزشگاه المپیک رم برگزار شد، آلمان و آرژانتین این بار در ورزشگاه ماراکانا رو در روی هم قرار خواهند گرفت. این بار نه خبری از بکن باوئر و ماتئوس است و نه مارادونایی که در پایان آن دیدار اشک‌هایش تاریخی شد. حالا ژرمن‌ها با فوتبالی شناور و جذاب و مهره‌هایی تاثیرگذار به مصاف آرژانتینی می‌روند که با تکیه بر فوق ستاره‌ای به نام مسی و فوتبالی محتاطانه به فینال رسیده است.

آلمان در فینال ۱۹۹۰ با شکست آرژانتین برای بار سوم قهرمان جهان شد تا فرانتس بکن باوئر دومین نفری باشد که در تاریخ فوتبال هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن افتخار قهرمانی جام جهانی فوتبال را به یدک می‌کشد. پیش از «قیصر» فوتبال آلمان ماریو زاگالو برزیلی این افتخار را کسب کرده بود.

حالا ۲۴ سال بعد از فینال ۱۹۹۰ دوباره آرژانتین و آلمان این‌ بار در قلب کشور فوتبال (برزیل) و در یک فینال جهانی دیگر به هم رسیدند تا مسی و یارانش فرصت این را داشته باشند انتقام مارادونای افسانه‌ای و عاشقان فوتبال آرژانتین را از ژرمن‌ها بگیرند و البته یواخیم لو و شاگردانش هم بعد از ناکامی ژرمن‌ها در فینال جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن می‌توانند بار دیگر تاریخ‌ساز شوند و ستاره چهارم را هم با رقم زدن تراژدی دیگری برای آلبی سلسته روی پیراهن‌شان بنشانند، این بار در آمریکای جنوبی.

فینال جام بیستم روز ۱۳ جولای (یک‌شنبه ۲۲ تیر) یعنی ۲۴ سال ۵ روز بعد از فینال ۸ جولای (۱۷ تیر ۱۳۶۹) ۱۹۹۰ در ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو برزیل بین تیم های ملی آلمان و آرژانتین برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.