کد خبر : 24064
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 - 5:51

دستاوردهای انقلاب با وجود تحریم ها فراوان و ارزشمند است

دستاوردهای انقلاب با وجود تحریم ها فراوان و ارزشمند است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: درست است که مشکلات، فشارها و تحریم هایی است اما این موارد در مقایسه با موقعیت ها و دستاوردهای انقلاب ناچیز است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در آیین بزرگداشت دهه فجر در مصلی امام خمینی تبریز با بیان اینکه سرعت پیشرفت علم در ایران بعد از انقلاب اسلامی ۱۱ برابر دنیاست، افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز هشتمین کشور تولید کننده اورانیوم ۲۰ درصد در جهان و سومین کشور تولید کننده داروهای بیماری ام اس است.
وی با بیان اینکه امروز ایران تنها تولید کننده پرینتر سه بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه و در میان پنج ارتش برتر جهان در حوزه سایبری قرار دارد، خاطرنشان کرد: ایران نخستین تولید کننده پودر استخوان در جهان است و امروز جمهوری اسلامی ایران به نخستین کشور تولید کننده دکل های برق در سطح دنیا تبدیل شده است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه ایران در زمره هشت کشور فضایی دنیاست، افزود: در کنار این افتخارات، جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در دنیا است.
وی  ادامه داد: اکنون در حوزه‌های مختلف مانند نانو، هسته ای، علوم پزشکی و سلول های بنیادی دارای رتبه های عالی هستیم و این به مدد تکیه بر استعدادها و ظرفیت‌های درونی جوانان به دست آمده است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه امروز در حوزه پزشکی نه تنها کمبود نداریم، گفت: از کشورهای مختلف برای معالجه درمان به ایران می‌آیند، ایران سومین کشور استخراج کننده سلول های دندان شیری در جهان و ششمین کشور تولید کننده زیردریایی و دومین کشور تولید کننده پهپاد رادارگریز در جهان است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه درست است که ما ریزش‌هایی نیز داشتیم، افزود: اما در مقابل آن رویش‌های فراوانی داشتیم که همین جوانان مدافع حرم نمونه ای از آنها هستند و این جوانان به عشق رهبر آماده جانفشانی برای ایران اسلامی هستند.
وی گفت: اگرچه ملت ایران در طول ۴۰ سال زیر تحریم های آمریکا و غرب دچار مشکلات شدند اما باید شکست‌های آمریکا زا در جریان طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی و عملیات تسلیحاتی نیز ببینیم که در سایه مقاومت حاصل شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.