کد خبر : 9340
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 9:03

مطبوعات را به شکل حرفه ای برجسته می کنیم

مطبوعات را به شکل حرفه ای برجسته می کنیم

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: آموزش ها در فنی و حرفه ای عمل گرا است. در قالب تفاهم نامه با خانه مطبوعات استان، مطبوعات را به شکل حرفه ای برجسته می کنیم.

 

یعقوب نماینده ظهر امروز دوشنبه در نشست صمیمی با هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان با پاسداشت شأن و جایگاه رسانه و مطبوعات اظهار داشت: مطبوعات و رسانه ها، شریک اجتماعی هستند و بحث مطبوعات و خانه مطبوعات بحث متعارف و تعریف شده ای است و این عرصه، یک حوزه بسیار جذاب و فراگیر است.

نماینده با تأکید بر لزوم توجه کافی به آموزش های لازم در این حوزه، ادامه داد: نزدیک به ۲۰ درصد فعالان این حوزه، تحصیلات آکادمیک دارند و بسیاری از اصحاب رسانه و خبر از آموزش های غیر رسمی – آموزش هایی که خارج از مدارس و دانشگاه ها ارایه می شوند، برخوردارند و ما آمادگی لازم برای ارایه آموزش های تخصصی و ارایه گواهینامه معتبر بین المللی در این حوزه را در بستر همکاری و تعامل با خانه مطبوعات استان دارا هستیم و می توانیم در قالب تفاهمنامه با خانه مطبوعات، مطبوعات را به شکل حرفه ای برجسته تر از شرایط کنونی نمایان و مطرح کنیم.

نماینده با اشاره به ضعف های مشهود در حوزه رسانه های استانی گفت: متأسفانه مطبوعات استان ما، چندان قوی و حرفه ای نیستند و در بعضی از آن ها، حتی غلط های املایی متعدد و ضعف های نگارشی مشهود است و به نظر می رسد شاغلان و فعالان این حوزه نیازمند آموزش می باشند و خوشبختانه در این زمینه فضای کاری فوق العاده ای فراهم شده است و ما می توانیم در راستای اجتماعی سازی مطبوعات و مردمی کردن آن، آموزش های لازم را به علاقه مندان این حوزه ارایه دهیم.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان با اشاره به امکانات و ظرفیت های بسیار بالای این اداره کل ادامه داد: ما در ۱۳ حوزه فعالیت داریم و فعالیت های مان بر  اساس استاندارد ها، تعریف شده اند و آموزش های مان مبتنی بر دانش، مهارت و بینش و مسایل زیست محیطی است و در راستای همکاری با خانه مطبوعات استان می توانیم با یک حرکت سیستماتیک و هدفمند، آموزش های حرفه ای ارایه دهیم و با بهره گیری از دانش و مهارت اساتید مجرب در این حوزه، مدرسانی را تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه ما در آموزش فنی و حرفه ای چندان حرف نمی زنیم، ابراز داشت: امیدواریم این مباحث در حد صحبت نماند، چون ما در آموزش فنی و حرفه ای عمل گرا هستیم و دوست داریم یک اتفاقی بیفتد و ما نیز باعث یک تغییر و بدعتی در این حوزه باشیم و این حرکت جا دارد که تحقق یابد و این کم ترین کاری است که ما می توانیم برای خانه مطبوعات استان انجام دهیم

نماینده با تکیه بر بحث آموزش فضاهای مجازی، فراهم سازی مکان آموزشی، برگزاری کلاس های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای رجایی شهر و قراملک، برگزاری دوره های لازم در حوزه مجازی، برگزاری همایش های مرتبط با حوزه رسانه و مطبوعات، تربیت مدرسان و… و. ، آن ها را از دیگر موارد تعامل و همکاری های فی مابین با خانه مطبوعات استان برشمرد و گفت: ما موردی برای انجام ندادن کار، نداریم و بسترهای خاصی در حوزه فرهنگ و هنر برای خود تعریف کرده ایم و سخت افزارها و نرم افزارهای لازم را در اختیار داریم و می توانیم در اختیار شما قرار دهیم، چون اعتقاد داریم رسانه ها نشانه ای از جوامع پیشرفته هستند و به یقین حضور شما در هر جمعی، مانع از ایجاد فضای خفقان و بسته می شود.

خانه مطبوعات خواهان همکاری و هم افزایی مقبولی با اداره کل فنی و حرفه ای استان

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اعلام حمایت از مدیران و مسؤولان حامی رسانه و عملگرا، اظهار داشت: خانه مطبوعات استان مصمم به پیگیری مطالبات برحق این تشکل و پوشش برنامه های مصوب و اجرایی در حوزه رسانه های استانی است و بر اساس ظرفیت ها و توانمندی های موجود اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، امیدواریم به پشتوانه انعقاد تفاهمنامه ای جامع، همکاری و هم افزایی مقبولی بین خانه مطبوعات و آموزش فنی و حرفه ای استان اتفاق بیفتد.

اسد فلاح با اشاره به جایگاه و مأموریت های خانه مطبوعات استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عضویت قریب به ۱۶۰ نفر از همکاران رسانه ای در خانه مطبوعات استان تأیید شده است و در راستای چابک سازی و مشارکت جمعی اعضای عضو این تشکل رسانه ای فراگیر، کمیته های تخصصی تشکیل شده اند.

فلاح افزود: خاستگاه اصلی ما داشتن نشریه های تخصصی متنوع و متعدد در سطح ملی و حتی فراملی است و بی تردید در این راستا نیاز است که ما نیروی کاری و حرفه ای داشته باشیم.

فلاح با بیان اینکه خانه مطبوعات استان آمادگی لازم برای پوشش رسانه ای کلیه فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای را دارد، ادامه داد: انتظار داریم «مرکز آموزش عالی رسانه» به برکت همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و طبق پیشنهاد خانه مطبوعات استان با متولی گری این تشکل رسانه ای در آذربایجان شرقی و در شهر اولین ها دایر و فعال شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی اضافه کرد: ما می توانیم از ظرفیت های جاری استانی استفاده و «مرکز آموزش عالی رسانه» ای را در تبریز ایجاد و فرصت برگزاری دوره های آموزشی با کد بین المللی را نیز برای اهالی زحمتکش رسانه و علاقمندان این حرفه، مهیا کنیم.

فلاح در این راستا از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خواست برای تحقق این مطالبه رسانه ای همکاری های لازم با خانه مطبوعات استان، عملیاتی و معمول گردد.

وی همچنین خواهان توجه و حمایت بیش از پیش مقامات استانی و مسؤولان فرهنگی از طرح ها و اقدامات توسعه ای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی برای ترویج و گسترش فرهنگ روزنامه خوانی و تحقق مطالبات صنفی جامعه و قشر شریف و فرهیخته رسانه های استان شد.مهر

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.