کد خبر : 24484
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 6:23

معاون رئیس جمهور برای تشکیل شرکت مس آذربایجان جلسه گذاشت

معاون رئیس جمهور برای تشکیل شرکت مس آذربایجان جلسه گذاشت

استاندار آذربایجان شرقی گفت: طی جلساتی که با حضور وزیر صمت، نائب رئیس اول مجلس و معاون رئیس جمهور داشتیم، در حال طی مراحلی هستیم که مس به سمت توسعه، استقلال و ثبات در حوزه سرمایه‌گذاری برسد.

عابدین خرم  اظهار کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ معدنی یکی از استان‌های غنی به شمار می‌رود و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است؛ به طوری که بیش از هشت میلیارد تن ذخایر معدنی از جمله مس در استان موجود است.

وی افزود: بنا به دلایلی قبلا بهره برداری های مناسبی از این ظرفیت صورت نمی‎ گرفت و این مواد خام بدون فرآوری شدن از استان خارج می‌شد؛ اما مصمم هستیم صنایع پایین دستی مس، ذوب، تغلیظ و تولید کاتد در این استان تشکیل شود؛ که اگر این اتفاقات نیفتد هیچ ارزش افزوده‌ای نصیب استان نخواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: طی جلساتی که با حضور وزیر صمت، نائب رئیس اول مجلس و معاون رئیس جمهور داشتیم، در حال طی مراحلی هستیم که مس به سمت توسعه، استقلال و ثبات در حوزه سرمایه‌گذاری برسد.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه هایی مثل مس سونگون تاثیرات خود را باید در اقتصاد استان نشان دهند و مسئولیت های اجتماعی این صنایع باید روشن و شفاف باشد؛ افزود: یکی از مسئولیت های اجتماعی این صنعت و صنایع مشابه این است که در منطقه متبوع در زمینه آب، راه، توسعه، پیشرفت، ورزش و بحث های درمانی هزینه کنند.

وی اظهار کرد: مس سونگون و شرکت ملی مس ایران باید به وظایف قانونی خود درخصوص پرداخت سهم اقتصادی استان و عملکرد شفاف و مسئولیت‌های اجتماعی و قانونی خود عمل کنند.

خرّم تأکید کرد: چنین مجموعه‌هایی باید تأثیرات خود را در اقتصاد استان نشان دهند و حتماً باید مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع شفاف و روشن باشد.

به گزارش آی نیوز ، مخاطبین «فارس من» خبرگزاری فارس، کمپینی با موضوع «درخواست تسریع روند تاسیس شرکت مس آذربایجان» به ثبت رساندند و درخواست کردند تا مطالبه‌شان از طریق فارس پیگیری شود.

برای درخواست تسریع روند تاسیس شرکت مس آذربایجان به لینک زیر بروید

https://www.farsnews.ir/my/c/118573


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.