کد خبر : 24204
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 15:47

هنرمند مطرح تئاتر تبریز بر اثر کرونا درگذشت

هنرمند مطرح تئاتر تبریز بر اثر کرونا درگذشت

سیامک افسایی بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح تئاتر تبریز امروز دوشنبه بر اثر کرونا درگذشت.

 

مرحوم افسایی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به مدت ۱۰ روز در بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز بستری بود، امروز دار فانی را وداع گفت.

سیامک افسایی کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار سیامک افسایی می‌توان به بازیگری در سریال آنام اشاره کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی هم در پیامی درگذشت «سیامک افسایی» را تسلیت گفت.

در پیام قادر آشنا آمده است:
«عجب از روزگار تلخی که یک ویروس منحوس اینگونه دردانه‌گزین غم بر غم ما افزون می‌کند. خبر درگذشت هنرمند فرهیخته «سیامک افسایی» بسیار تلخ بود.
سیامک افسایی به معنای واقعی انسان بود و قلبش برای بالندگی هنر تئاتر می‌تپید. او از هر تلاشی برای اعتلای هنر تئاتر به ویژه در شهر تبریز فروگذار نکرد. انسانی دغدغه‌مند که علاوه بر فعالیت‌های درخشان هنری به ارتقاء و اعتلای امکانات و تجهیزات زیرساختی تئاتر در تبریز نیز توجه و حمیّت داشت.
امروز با کمال تأسف و تألم باید بگوییم جای خالی او در تئاتر تبریز احساس خواهد شد و امید که دوستان اندیشمند هنر تئاتر در این شهر و شاگردان آن عزیز اندکی این احساس خلأ را کم کنند. تسلیت می‌گویم به خانواده محترم این هنرمند کاردان، به جامعه اصیل و بزرگ تئاتر تبریز و همه دوستان و دوستدارانش. در شب شهادت مولی متّقیان این عزیز ما میهمان سفره پربرکت اول مظلوم عالم شود و امید که پرودگار رحمان در چنین شبی که درهای رحمتش باز است، جایگاه این هنرمند دوست‌داشتنی را نزد خود محفوظ دارد.»

“سیدقاسم ناظمی” مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در پیامی درگذشت سیامک افسایی بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح تئاتر تبریز را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

جامعه تئاتر آذربایجان‌شرقی بار دیگردر فراق یکی دیگر از فرزندان هنرمند خود به سوگ نشست و از این به بعد صحنه تئاتر استان سنگینی جای خالی این هنرمند را بر دوش خواهد کشید.

هنرمندی که دغدغه‌ی تئاتر داشت و صحنه‌ی تئاتر استان شاهد تلاشهای بی وفقه‌اش در طول سالیان متمادی بود.

درگذشت نابهنگام این هنرمند فرهیخته و متعهد را که بی شک فقدانی بزرگ برای تئاتر تبریز است، خدمت خانواده معظم ایشان و جامعه بزرگ هنرمندان شریف استان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات آن فقید سعید را مسئلت دارم.

سیامک افسایی کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد سال ۵۰ قزوین بود و از سال ۶۴ فعالیت در عرصه تئاتر را آغاز کرد و بیش از ۲۰ اثر نمایشی را کارگردانی کرده و نویسندگی ۶ نمایشنامه و بازی در ۶۰ نمایش را در کارنامه خود دارد. از مهم‌ترین آثار سیامک افسایی می‌توان به بازیگری در سریال آنام اشاره کرد. نمایش «کا»،«نمایش دوبارگی»، «می خواستم اسب باشم»، «باغبان مرگ»،«شام خداحافظی»،« آسمان روزهای برفی» و «نمایش چشمهایت را ببند» از جمله نمایش هایی است که سیامک افسایی روی صحنه برده است.
او در ایام شیوع کرونا همچنین نمایش «خرس های پاندا به روایت ساکسفونیست که دوستی در فرانکفورت دارد» را به روی صحنه برد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.