کد خبر : 10843
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 1:28

فرهنگی: برنامه‌های خریدار ماشین سازی باید شفاف اعلام شود/ نمایندگان به ماشین سازی حساس هستند

فرهنگی: برنامه‌های خریدار ماشین سازی باید شفاف اعلام شود/ نمایندگان به ماشین سازی حساس هستند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: برنامه های خریدار جدید ماشین سازی تبریز به صورت مکتوب و کاملا شفاف اعلام شود، همچنین این فرد باید توان مالی خود را اثبات کند.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: برنامه های خریدار جدید ماشین سازی تبریز به صورت مکتوب و کاملا شفاف اعلام شود، همچنین این فرد باید توان مالی خود را اثبات کند. 

  محمد حسین فرهنگی درخصوص واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز در سکوت، اظهار کرد: باتوجه به این‌که شرکت ماشین سازی تبریز یک برند ملی و بین المللی است، نمایندگان مجلس حساسیت هایی جهت واگذاری آن داشتند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در تبریز در این زمینه تاکیداتی داشتند که گروه ماشین سازی تبریز باید در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی” شستا” قرار گیرد؛ چراکه این شرکت متعلق به کارگران بوده و تسلط کافی با محیط کارگری دارد و از سویی نیز خارج از مدیریت شخصی است که این امر می تواند زمینه ای برای توسعه آن باشد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور برای واگذاری ماشین سازی تبریز به شستا دستوراتی را صادر کرده بود ولی با توجه به قرار گیری در زمان انتخابات، این موضوع به سرانجام نرسید؛ همچنین از سویی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با موضوع واگذاری آن به شستا موافقت کرده بود که متاسفانه عملی نشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان این‌که اهلیت اشخاص در واگذاری ها باید از منظر توان مالی و برنامه ریزی‌های آن برای مدیریت در نظر گرفته شود، گفت: نمایندگان مجلس در تبریز با واگذاری اخیر که انجام گرفته هیچ گونه مخالفتی نداشتند؛ چراکه اطلاعاتی با اهلیت خریدار نداریم؛ از این رو مقرر شده بود که امروز( دوشنبه) با وی ملاقات داشته باشیم اما به دلیل مشغله کاری این فرد، به زمان دیگری موکول شد و نگرانی ما هم از این بابت است که به دلیل مشغله کاری زیاد نتواند روی توسعه این کارخانه متمرکز شود.

وی با بیان این‌که خریدار کارخانه ماشین سازی باید نوسازی و بازسازی تجهیزات کارخانه را در اولویت قرار دهد، تصریح کرد: ماشین سازی باید توسط افرادی مدیریت شود که توسعه کارخانه را در اولویت کاری خود قرار دهد تا نگین صنعت آذربایجان در سطح ملی و بین المللی بیشتر از این مطرح شود.

فرهنگی با اشاره به این‌که اقدامات مثبتی از سهام دار جدید کارخانه ماشین سازی مشاهده کردیم، گفت: خوشبختانه از زمانی که سهامدار جدید، کارخانه را تحویل گرفته برخی از مشکلات داخلی کارخانه مرتفع شده و از سویی نیز برخی دیرکردهای کارخانه نیز پرداخت شده است؛ ولی برای رسیدن به هدفی که برای توسعه کارخانه در نظر گرفته شده بسیار محدود بوده و کافی نیست.

وی بیان کرد: در صورتی‌که مدیریت صحیحی بر این مجموعه حاکم شود ما نیز حمایت های لازم را انجام می دهیم.

فرهنگی خاطرنشان کرد:  فردی که چند ماه قبل کارخانه ماشین‌سازی را از سازمان خصوصی‌سازی خرید، توان پرداخت مبالغ اولیه را هم نداشت و با امید به این‌که بخشی از امکانات این مجموعه را به فروش برساند وارد این عرصه شده بود که در نهایت موضوع منتفی شد؛ خوشبختانه در گزینه فعلی این مشکل وجود ندارد و سهم خود را پرداخت کرده و از زمان تحویل کارخانه نیز گام های موثری را انجام داده است، اما اصلی ترین موضوع که داشتن برنامه و منابع مالی برای بازسازی و نوسازی تجهیزات هنوز مشخص نشده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.