کد خبر : 276
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مرداد 1392 - 10:23

جلفا اولین مرز ترانزیتی کشور

جلفا اولین مرز ترانزیتی کشور

 جلفا اولین مرز ترانزیتی کشور از نظر درصد رشد آمار کالاهای ترانزیتی در تیرماه سال ۹۲ شد.

به گزارش آی نیوز به نقل از مهر، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان شرقی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود : طی تیرماه سال جاری ۲۸ هزار و ۳۰۰ تن کالا از پایانه مرزی جلفا ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ افزایش ۱۲۴.۲ درصدی را نشان می دهد.

جواد هدایتی میزان ترانزیت ورودی از این مرز در چهار ماهه اول سال جاری را ۱۱۰ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرده و گفت : این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵.۵ درصد افزایش داشته است.

وی مرز جلفا را یکی از سه مرز برتر کشور از لحاظ درصد رشد آمار ترانزیتی در چهار ماهه اول سال جاری اعلام کرد و گفت : این امر نشان دهنده پویایی فعالیت های حمل و نقلی و ترانزیتی از منطقه است.

هدایتی ادامه داد : میانگین رشد میزان کالای ترانزیت شده تیرماه جاری کشور ۲۵ درصد بوده که با توجه به موقعیت مناسب کشور ، استان آذربایجان شرقی همواره نقش مهمی در تسهیل تجارت بین آسیا و اروپا و کشورهای همجوار ایفا نموده و به عنوان یک حلقه اتصال عمل می کند.

وی افزود : توسعه و تسهیل هرچه بیشتر ترانزیت کالا علاوه بر ارتقای روابط اقتصادی بر امنیت بین المللی و درآمدهای ارزی کشور اثرگذار بوده به نحوی که کارشناسان امر بر این باورند عواید حاصل از ترانزیت می تواند تا حدی یکی از جایگزین های در آمدهای نفتی مطرح شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.