کد خبر : 9227
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 19:21

خواب آلودگی را ضربه فنی کنید

خواب آلودگی را ضربه فنی کنید

آیا میدانستید با پیوستن به کاربران افتخارى پارس فارس می توانید مطلب منتشر کنید و همه بازدید هایتان را به پول تبدیل کنید ؟ همین الان به ما بپیوندید و کسب درآمدتونو شروع

 

پارس فارس – در کنار  خواب  شبانه گاهی اوقات بدن انسان دچار حالت هایی می شود که سرانجام آن خواب آلودگی در طول روز خواهد بود. اگر شما هم دچار مشکل خواب آلودگی هستید و از دست خود کلافه شده اید بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

درمان خواب آلودگی
اگر شما هم دچار مشکل خواب آلودگی هستید و از دست خود کلافه شده اید بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و طبیعی ترین راه های درمان خواب آلودگی را فرا بگیرید.
خواب عبارت است از کاهش تا فقدان سطح هوشیاری، تعلیق نسبی ادراکات حسی و غیر فعال شدن تقریباً تمام عضلات ارادی در زمان استراحت به طوری که فعالیت بدن و ذهن تغییر کرده و توهم های بینایی جایگزین تصاویر واضح واقعی بشوند. در بین پستانداران، پرندگان، ماهیان و دیگر جانوران مراحل خواب و بیداری وجود دارد. خواب برای سلامت و بازسازی سیستم اعصاب، سیستم ایمنی و سیستم عضلانی-اسکلتی انسان ها و جانوران اهمیت دارد.

مراحل خواب

اختراع دستگاه نوار مغزی به دانشمندان اجازه داد تا به مطالعه خواب انسان، به روش هایی که پیش از آن ممکن نبود، بپردازند. در خلال دهه ۱۹۵۰ فردی به نام اوژن آسرینسکی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده بود، از این وسیله برای کشف آنچه امروز خواب REM خوانده می شود استفاده کرد. مطالعات بیشتر بر روی خواب انسان نشان داده است که خواب از یک سری مراحل گذر می کند که الگوهای امواج مغزی در هر مرحله با یکدیگر متفاوتند. خواب دارای دو نوع اصلی است:

خواب REM (حرکت سریع چشم) که خواب فعال یا خواب نابه روال (paradoxical) نیز خوانده می شود.

خواب NREM (به انگلیسی: non-REM حرکت غیرسریع چشم) که خواب آرام نیز خوانده می شود.

ضربه فنی خواب آلودگی
در کنار خواب شبانه گاهی اوقات بدن انسان دچار حالت هایی می شود که سرانجام آن خواب آلودگی در طول روز خواهد بود. اگر شما هم دچار مشکل خواب آلودگی هستید و از دست خود کلافه شده اید بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و طبیعی ترین راه های درمان خواب آلودگی را فرا بگیرید.
 
۱ –  برنامه ریزی برای خوابیدن یکی از مهمترین کارهایی است که بسیاری آن را نادیده می گیرند
داشتن یک برنامه درست برای خواب می توان خواب آلودگی شما را تا حد بسیاری کاهش دهد. برای مدت یک هفته دقیقا در یک نقطه و در یک ساعت خاص بخوابید. همچنین سعی کنید در یک ساعت خاص نیز از خواب بیدار شوید. این حرکت به شما کمک می کند بدنتان را به زمانی مشخص عادت داده و دیگر دچار خواب آلودگی نخواهید شد.

۲ – یک خواب میان روز راهی دیگر برای کنترل خواب آلودگی است
استراحت و خواب میان روز نباید بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد زیرا خواب بیشتر از این مدت می تواند باعث کسلی و بهم خوردن تایم خواب شبانه شود. برای خواب عصر می توانید از موسیقی های آرام نیز استفاده کنید زیرا در این شرایط احساس آرامش بیشتری در بدن شما وجود خواهد داشت.
 
۳ –  یکی از دلایل مهمی که باعث خواب آلودگی میشود کم آبی بدن است
سعی کنید در طول روز به میزان کافی آب بنوشید. همچنین نوشیدن یک لیوان آب پس از بیدار شدن از خواب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید زیرا پس از خواب طولانی بدن آب خود را از دست می دهد و نوشیدن یک لیوان آب میزان زیادی از آن را به بدن باز می گرداند.
 
۴ –  عادت های تغذیه خود را تنظیم کنید تا روز بهتر و سرحال تری داشته باشید
اول از هرکاری از خوردن صبحانه آغاز می کنیم و توصیه تمام پزشکان این است که حتما یک خوراکی پس از بیدار شدن از خواب بخورید. بدن انسان اولین خوراکی را گرفته و کربوهیدرات آن را به گلوکوز تبدیل می کند. این باعث می شود تا بدن انرژی لازم برای یک روز کاری را داشته باشد. از خوردن غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید زیرا در این صورت انرژی سریع به بدن شما تزریق می شود و خیلی زود تخلیه خواهد شد.
 
۵ – از خانه خارج شوید تا خواب آلودگی نیز از بین برود
استفاده از هوای تازه و ارتباط با نور آفتاب به شما کمک می کند تا خواب آلودگی را راحت از بین ببرید. اگر در دفتر کارتان پنجره وجود دارد هر ۳ ساعت یک بار کمی آن را باز کنید و در کنار پنجره استراحت کنید تا خواب آلودگی از بین برود.

مارچوبه برای رفع خواب آلودگی صبحگاهی

به نقل از آکاایران : محققان در یک پژوهش جدید دریافته اند که عصاره ی مارچوبه حاوی اسیدهای آمینه و مواد معدنی است که می تواند حالت خواب آلودگی و کسالت را برطرف کند و از سلول های کبدی در برابر مواد سمی محافظت نماید.

مارچوبه در عین حال خاصیت ضد سرطانی، ضد قارچی و ضد التهابی دارد و ادرار آور نیز می باشد.

شرح این پژوهش در مجله ساینس فود منتشر شده است.

نداشتن خواب کافی و مطلوب در هنگام شب؛

اکثر ما کار را به خانه می بریم. همین طور حرف زدن با تلفن و کار با لپ تاپ و رایانه را در منزل هم ادامه می دهیم و بدون توقف تا نیمه شب تلویزیون تماشا می کنیم. با این کار خود را از ساعات اولیه خواب شبانه که تاثیر بسزایی در آرام کردن و ترمیم اعصاب خسته و سرحال کردن بدن دارد محروم می کنیم.

اگر به طور منظم دیر بخوابیم و صبح زود بیدار شویم تا به سرکار برسیم، باعث می شود که خیلی زودتر در طول روز خسته شویم. بنابراین توصیه می شود حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه آرام و بدون آشفتگی داشته باشید و سعی کنید تلفن همراه خود را نیز خاموش کنید.

نداشتن زمانی برای ورزش و بازی کردن

بدون شک بدن شما بدون ورزش زودتر خسته و فرسوده می شود. درست است که ساعات اولیه صبح پرترافیک ترین ساعات کاریست اما حتی از یک فرصت اندک نیز استفاده کنید و خود را از یک نرمش ساده، پیاده روی کوتاه یا دویدن مختصر روی تردمیل محروم نکنید.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.