کد خبر : 34485
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 6:08

سفیر فنلاند: احیای دریاچه ارومیه اهمیت بین المللی دارد

سفیر فنلاند: احیای دریاچه ارومیه اهمیت بین المللی دارد

سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران گفت: احیای دریاچه ارومیه یکی از دغدغه‌های ماست و آماده همکاری مطالعاتی در این زمینه هستیم.

به گزارش آی نیوز، کاری کاهیلوتو سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: موضوع دریاچه ارومیه نه تنها موضوع استانی و ملی برای ایران است بلکه از نظر بین‌المللی نیز حائز اهمیت بوده و این کشور آماده همکاری مطالعاتی برای احیای این دریاچه است.

وی افزود: احیای دریاچه ارومیه یکی از دغدغه‌های کشور ماست چون در مباحث زیست محیطی، کشوری فعال هستیم و آماده ‌همکاری مطالعاتی در احیای دریاچه ارومیه هستیم.

سفیر فنلاند با بیان اینکه فنلاند کشوری کوچک با ۵.۵ میلیون جمعیت است، افزود: روابط میان این کشور با جمهوری اسلامی ایران سابقه یک قرنی دارد و این رابطه دیپلماتیک با ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ایجاد بستر مناسب همکاری ۲ جانبه گفت: همکاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست مورد استقبال هر ۲ طرف است.

کاهیلوتو با تشریح اهداف زیست محیطی دولت فنلاند گفت: هدف ما در کشورمان این است تا ضمن جلوگیری از تولید گاز دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای از انتشار آن نیز جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در بلند مدت می‌توانیم متخصصان آبی فنلاند را در زمینه احیای دریاچه ارومیه فعال کنیم، افزود: ارتباط میان ۲ کشور در زمینه آبی و مطالعاتی می‌تواند در خصوص احیای دریاچه بسیار موثر باشد.

سفیر فنلاند: احیای دریاچه

سفیر فنلاند: احیای دریاچه

سفیر فنلاند: احیای دریاچه


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.