کد خبر : 32287
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401 - 8:44

فیلتر شدن «گوگل پلی» ریشه صنعت دیجیتال و بازی سازان را خشکانده

فیلتر شدن «گوگل پلی» ریشه صنعت دیجیتال و بازی سازان را خشکانده

بزرگترین چالشی که همه استارتاپ ها و بازی ساز ها پس از محدودیت های اخیر، با آن درگیر هستند و عملا ریشه صنعت دیجیتال را می خشکاند، به ویژه در صنعت بازی سازی که در ایران صنعتی نوپا است؛ فیلتر شدن گوگل پلی است.

به گزارش آی نیوز به نقل از انتخاب بزرگترین چالشی که همه استارتاپ ها و بازی ساز ها پس از محدودیت های اخیر، با آن درگیر هستند و عملا ریشه صنعت دیجیتال را می خشکاند، به ویژه در صنعت بازی سازی که در ایران صنعتی نوپا است؛ فیلتر شدن گوگل پلی است. متاسفانه دوستان به راحتی می گویند تنها دو اپلیکیشن واتس آپ و اینستاگرام فیلتر شده است ولی هیچ اشاره ای به فیلتر شدن گوگل پلی نمی کنند که نزدیک به دو الی سه ماه است که فیلتر است.

ابوالفضل صادق، رئیس کمیسیون بازی سازان نظام صنفی رایانه ای، فیلترینگ «گوگل پلی» را ضربه ای جبران ناپذیر به صنعت دیجیتال در ایران توصیف کرد.
صادق در گفت و گو با «انتخاب» در رابطه با چالش هایی که فیلترینگ اینترنت برای استارتاپ ها پدید آورده، اظهار کرد: بزرگترین چالشی که همه استارتاپ ها و بازی سازها پس از محدودیت های اخیر، با آن درگیر هستند و عملا ریشه صنعت دیجیتال را می خشکاند، به ویژه در صنعت بازی سازی که در ایران صنعتی نوپا است؛ فیلتر شدن گوگل پلی است. متاسفانه دوستان به راحتی می گویند تنها دو اپلیکیشن واتس آپ و اینستاگرام فیلتر شده است ولی هیچ اشاره ای به فیلتر شدن گوگل پلی نمی کنند که نزدیک به دو الی سه ماه است که فیلتر است.

وی افزود: ابزار های توسعه ای که بازی سازان نیاز دارند در گوگل پلی است و نمی توانند از آن ها استفاده کنند ضمن اینکه بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد از درآمد بازی ساز ها از گوگل پلی بود که به نحوی با دور زدن موانع بازی های خود را منتشر می کردند اما با فیلتر شدن گوگل پلی عملا دسترسی پلیر ها و کاربران به گوگل پلی قطع شده است و کانال درآمدی بزرگی از بین رفته است. بالای ۶۰٪ از درآمد ما از گوگل پلی است که امروز فیلتر است و عملا با این قضیه ما را به نابودی می‌کشانند.

این فعال استارتاپی خاطرنشان کرد: ما بر سر این موضوع به وزیر ارتباطات دولت رییسی نامه زده ایم و در قالب کمیسیون صنف بازی سازان گفته ایم که چه مشکلاتی داریم. پیامد های فیلتر گوگل پلی به طور شفاف گفته شده و امروز در جریان هستند ولی به راحتی اعلام کردند که این مساله در اختیار من نیست و کمیته یا کارگروه جرایم رایانه ای قوه قضاییه این مساله را تعیین می کند. درحالیکه خود وزیر جزو این کارگروه است و می توانست تلاشی برای حل این مشکل بکند.

صادق اضافه کرد: تمام مسئولین دولتی از حل مشکلات در فضای اینترنت شانه خالی می کنند و ما بارها از آنها خواسته ایم چالش ها رفع شود ولی جوابی نگرفتیم. متاسفانه مساله بزرگتر از این است و صنعت دیجیتال در حال رشد است و با این محدودیت ها رو به نابودی می رود.

او با اشاره به اینکه رییس جمهور در مسئله برنامه های رایانه ای پیشنهاد خودکفایی داده بود، گفت: این مساله مثل آن می ماند که در صنعت خودرو سازی بگوییم ما می توانیم خودرو هایی در کیفیت اروپا یا ژاپن تولید کنیم. وضعیت ما در دنیای استارتاپ نیز به همین صورت است. در اصل ابزار های داخل کشور و پلت فرم هایی که به عنوان استور در داخل کشور فعالیت می کنند مثل امروز ابزار های داخلی هیچ وقت نمی توانند جایگزین گوگل پلی و برنامه های خارجی شوند

فیلتر شدن گوگل پلی

فیلتر شدن گوگل پلی

فیلتر شدن گوگل پلی

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.