کد خبر : 904
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1392 - 9:57

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی: سمن‌ها برای هویت بخشی و اعتماد سازی تلاش کنند

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی: سمن‌ها برای هویت بخشی و اعتماد سازی تلاش کنند

   آی نیوز –  مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: آذربایجانشرقی زمین حاصل خیز برای جوانان نخبه در کشور است.

سید محمد شروین اسبقیان در نشست با دبیران تشکل‌های مردم نهاد استان که به مناسبت دهه مبارکه فجر برگزار شد افزود: زیر ساختهای بسیار مناسب علمی و وجود دانشگاه‌ها و جوانان نخبه و پتانسیل بالای علمی استان موجب شده تا آذربایجانشرقی و جوانان این خطه همیشه سرافراز در کشور حرف اول را بزنند و برای پایداری و توسعه بیش از پیش علم در استان و پرورش استعدادهای نخبه علمی و تربیت جوانان نخبه به حمایت ارگان‌ها و مسئولین نیاز داریم.
اسبقیان تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی همواره در کنار جوانان بوده و در تمامی صحنه‌ها جوانان ایران اسلامی نیز این اعتماد را با از جان گذشتگی، شهادت، شجاعت و غیرت پاسخ داده‌اند و مسئولین بر اهمیت قدردانستن از جوانان واقف هستند.
وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان حامی و در کنار سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و جوانان بوده و هست و شناخت کافی و خوبی از ظرفیت‌های بالای جوانان در استان داریم و برای اعتلای جوانان و مشکلات آنان همه ابزار‌ها و توانمندی‌های خود را کمک مسئولین و ارگان‌ها به کار خواهیم گرفت.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ایام سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران افزود: دهه فجر فرصت خوبی برای آشنایی نسل جوان با آرمانهای انقلاب اسلامی است و دهه فجر، بازسازی صحنه پیروزی برای نسل جوان خواهد بود.
وی تصریح کرد: بیان شکوه و عظمت دهه فجر و پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی بازسازی صحنه‌هایی در ذهن نسلی که هنگام وقوع آن از صحنه غایب بوده است از رسالت‌های مهم ماست و بایستی اهداف و دستاوردهای نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی ره در ذهن جامعه اسلام و نسل‌های بعدی قرار گیرد.
اسبقیان، نسل جوان را آینده سازان میهن اسلامی برشمرد و دهه فجر را فرصتی مغتنم برای آشنایی نسل جوان با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد وگفت: بزرگ‌ترین وظیفه مسوولان اطلاع رسانی مطلوب از خدمات انقلاب اسلامی در طول سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی است و دهه فجر فرصتی مناسب برای انتقال فرهنگ اسلام ناب محمدی و ارزش‌های اسلامی به جهانیان است.
اسبقیان گفت: انقلاب اسلامی ایران مملو از خاطرات و مناسبت‌های ارزشمندی است که باید نسبت به تبیین آن‌ها در آیین‌های گرامیداشت تلاش جدی به عمل آید.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی، با اشاره به اولویت‌های اساسی خود دو بخش ورزش وجوانان باتاکید بر اخلاق مداری و توسعه ورزش پاک و معرفتی گفت: جایگاه جوانان باید به طور چشمگیری ارتقاء پیدا کنیم و باید با تلاش تشکل‌های مردم نهاد و ارگان‌ها و جوانان نخبه تلاش کنیم تا جوانان بتوانند ضمن بهره گیری از مزایای ورزش، در جهت حفظ سلامتی، شادابی و نشاط اجتماعی، ساخت جامعه‌ای پویا، در مسیر رشد و تعالی معنوی و اخلاق فردی و اجتماعی حرکت کنند.
وی تاکید کرد: بر این اساس، نقش و جایگاه اداره کل ورزش و جوانان در ارتقای کمی و کیفی امر ورزش و پرداختن به مسایل اساسی جوانان بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند به عنوان مهم‌ترین عامل در تحقق چشم انداز و افق ترسیم شده برای آینده کشور مورد توجه باشد.
اسبقیان در این راستا به اهمیت حوزه جوانان در برنامه ریزی‌ها وسیاستگذاری‌ها اشاره کرد و افزود: حوزه جوانان حوزه‌ای فرابخشی بوده و برای دستیابی به نتیجه مطلوب دراین حوزه باید ۲۳ دستگاه با اداره کل ورزش و جوانان تعامل داشته باشند و البته این اداره کل به عنوان بخش سیاستگذار وبرنامه ریز موظف است تا در این حوزه آنچه که لازم است به ارگان‌ها و نهادهای زیر مجموعه تکلیف کند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه یادآور شد: تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها بایستی برای هویت بخشی و اعتمادر سازی خود در بین ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی تلاش کنند تا بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.
اسبقیان در این نشست همچنین خبر از دیدار سازمان‌های مردم نهاد با دکتر جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی داد و افزود: این دیدار به زودی برگزار خواهد شد و کلیات مشکلات تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌های فعال در استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
همچنین مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی دستور بر برگزاری جلسات سمن‌ها در هر ۳ ماه را صادر کرد.
در نشست صمیمی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با دبیران ۳۲ تشکل مردم نهاد استان، تشکل‌های موسسه دریا، انجمن یاغیش، جمعیت قلب‌های سبز، موسه پژوهشگران مقاوم سازی ایران اسلامی و انجمن دلباختگان صاحب الامر (عج) به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند و بر رفع بسیاری از مشکلات از زمان تشکیل وزارات ورزش و جوانان در بخش جوانان تاکید داشتند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.