کد خبر : 10035
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 9:27

لزوم توجه به مدیریت آب های سطحی برای حفظ باغات و فضای تبریز

لزوم توجه به مدیریت آب های سطحی برای حفظ باغات و فضای تبریز

شهریارنیوز: پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با محوریت حفظ و توسعه باغات و فضای سبز شهری در حالی برگزار شد که با سه طرح پیشنهادی برای احقاق تکلیف مالکان از طریق

image

پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با محوریت حفظ و توسعه باغات و فضای سبز شهری در حالی برگزار شد که با سه طرح پیشنهادی برای احقاق تکلیف مالکان از طریق کمیسیون خدمات شهری با تصویب اعضای شورا همراه بود.

به گزارش آی نیوز، تصویب این طرح ها گامی نخست برای شناسنامه دار کردن باغات و فضای سبز و طراحی ساز و کارهای عملی جهت جلوگیری از اقدام مالکان حقیقی و حقوقی که سعی در تغییر کاربری و  اخذ مجوز پروانه احداث از شهرداری دارند محسوب می شود.

در این جلسه با حضور اکثریت اعضا و قائم مقام شهردار تبریز ضمن تاکید بر مدیریت آب های سطحی شهر تبریز از طریق احیای قنوات، با کمترین هزینه و انتقال آن به فضای های سبز با کاربری باغ و پارک ها، اجرای طرح های تشویقی برای مالکان حقیقی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به اینکه در بودجه ۹۷ برای حفظ و توسعه باغات و پارک های شهر تبریز اعتبار پیش بینی شده است، مشارکت شهروندان به ویژه مالکان زمین های مشجر حقیقی و حقوقی نقطه عطف احیای باغ شهر تبریز است.

بر این اساس شهرداری تبریز در مدت شش ماه از ابلاغ این مصوبه نسبت به تدوین دقیق شناسنامه باغات و فضای سبز شهر تبریز اقدام می کند. همچنین طرح کمیسیون خدمات شهرداری مکلف شد لایحه طرح جامع حفظ باغات و فضای سبز شهر تبریز را برای بررسی و تصویب در شورای شهر را تدون و تقدیم شورای شهر کند. 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.