کد خبر : 13871
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 6:26

گام های جدی در تبدیل بستان آباد به بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی

گام های جدی در تبدیل بستان آباد به بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی

فرماندار بستان‌آباد با اشاره به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و پارک ویژه لوجستیک در مساحتی به وسعت ۳۰۰ هکتار در بستان آباد، گفت: با راه اندازی این منطقه، بستان آباد به بندر خشک تبدیل می‌شود.

سیدعلی موسوی حسینی در نشست خبری با خبرنگاران استان، با اشاره به پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در بستان آباد، اظهار داشت: از دهه فجر ۹۶ تا هفته دولت بیش از ۳۲ میلیارد پروژه اجرا شد و هفته آینده به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می‌رسند.

وی از برگزاری جشنواره «نان سنتی فطیر» بستان آباد خبر داد و گفت: هنر پخت فطیر سنتی این شهرستان در آذر ماه ۹۶ جزو دارایی‌های معنوی کشور به ثبت رسیده است و همزمان با این جشنواره در اول شهریور ماه رونمایی می‌شود.

فرماندار بستان آباد با اشاره به اینکه فطیر سنتی در برخی از شهرهای استان هم داریم ولی شیوه پخت این نان به صورت ویژه به نام بستان آباد ثبت شده است افزود: در کنار این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی در ۳۰ غرفه برای عرضه صنایع دستی منطقه و برنامه‌های متنوع و شاد در پارک صبا برپا خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات کاپ ریاست جمهوری پرس سینه در بستان آباد خبر داد و گفت: ۱۸ استان با ۵۰۰ ورزشکار اعلام آمادگی کرده‌اند و در نیمه اول شهریور در این شهرستان میزبان این مسابقات بزرگ ملی خواهیم بود.

موسوی در مورد راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز هم توضیح داد و با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان از ۱۸ سال گذشته تاکنون در این خط آهن هزینه شده است ابراز داشت: خوشبختانه در دو سال گذشته برابر با ۱۸ سال گذشته پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه در مسیر خط آهن میانه به بستان آباد، شنبه اولین قطار از روی ریل عبور کرد، خاطر نشان کرد: با طی مراحل آزمایشی، در دهه فجر شاهد مسافرگیری خواهیم بود و به آرزوی دیرینه مردم تحقق می‌بخشیم چراکه خط آهن تهران-تبریز ۵.۵ ساعت کاهش می‌یابد.

فرماندار بستان آباد با اشاره به اینکه امسال ایستگاه بستان آباد راه اندازی شود، حدود دو سال زمان می‌برد تا ادامه مسیر به تبریز برسد افزود: در این مدت مسافرگیری مسافران تبریزی از بستان آباد صورت می‌گیرد که در سفر نوبخت معاون رئیس جمهور به استان، ۴۵۰ میلیارد اعتبار تخصیص داد تا راه آهن میانه-بستان آباد به تهران وصل شود و طول سفر تبریز به تهران کاهش یابد.

وی با اشاره به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و پارک ویژه لوجستیک در مساحتی به وسعت ۳۰۰ هکتار در بستان آباد، گفت: با راه اندازی این منطقه، بستان آباد به بندر خشک تبدیل می‌شود.

موسوی حسینی، بستان آباد را مهد حمل و نقل استان دانست و افزود: این شهرستان بیش از ۷۰۰۰ کامیون‌دار دارد که راه‌اندازی پارک لوجستیک و منطقه ویژه اقتصادی، فرصتی ویژه برای رشد منطقه است.

وی با اشاره به اینکه بستان آباد سومین شهر صنعتی استان با ۴۰۰ واحد صنعتی و ۳ شهرک صنعتی است، گفت: اولین شهرک صنعتی الکترونیک به دست بخش خصوصی در این شهرستان در دست احداث است.

فرماندار بستان آباد نرخ بیکاری بستان آباد را ۷.۳ عنوان کرد و ابراز داشت: این شهرستان در مقایسه با میانگین رقم ۱۴ درصدی بیکاری استان، دومین شهر دارای کمترین بیکار در استان است.

وی از ساخت اولین شهرک ساخت صنایع دستی استان در ۵ هکتار در بستان آباد خبر داد و افزود: بنیاد مسکن به صورت ضربتی احداث آن را بر عهده گرفته و  می تواند به اشتغال مردم منطقه کمک کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.