کد خبر : 1947
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1393 - 5:36

حماسه ۹ دی ‌بیعت مجدد با ‌جمهوری اسلامی، اصل ولایت‌ فقیه و خاندان امامت بود

حماسه ۹ دی ‌بیعت مجدد با ‌جمهوری اسلامی، اصل ولایت‌ فقیه و خاندان امامت بود

رئیس‌جمهور حماسه ۹ دی را ‌بیعت مجدد با ‌جمهوری اسلامی، اصل ولایت‌ فقیه و خاندان امامت خواند و گفت: باید از حماسه حضور مردم در نهم دی در مسیر تحکیم وحدت، همدلی و قانون‌گرایی استفاده کنیم.

 

دکتر حسن روحانی در جمع مسئولان شهرستان چابهار با اشاره به ‌حماسه ۹ دی اظهار کرد: باید از حماسه حضور مردم در نهم دی در مسیر تحکیم وحدت، همدلی و قانون‌گرایی استفاده کنیم، باید راه و مسیر واحدی را که مسیر توسعه، تعالی، آبادانی، رفاه جامعه و کشور و ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای نسل جوان و پیشرفت مملکت است، دنبال کنیم.

 

* حماسه ۹ دی ‌بیعت مجدد با ‌اصل ولایت‌فقیه بود

رئیس جمهور افزود: ۹ دی به معنای بیعت مجدد با جمهوری اسلامی ایران، اصل ولایت‌فقیه و خاندان امامت و روز همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت ملی است، پیام این حماسه بزرگ و حضور مردم در این روز آن بود که هر فردی حرف، نقد و یا اعتراضی دارد باید در چارچوب قانون و مقررات آن را بیان کند، پیام ۹ دی برای مردم و جامعه، وابستگی و عشق به خاندان رسالت و دلدادگی و وفاداری به انقلاب، خط و راه حضرت امام (ره)و مقام معظم رهبری بود.

رئیس جمهوری افزود: باید از حماسه حضور مردم در نهم دی در مسیر تحکیم وحدت، همدلی و قانون‌گرایی استفاده کنیم، باید راه و مسیر واحدی را که مسیر توسعه، تعالی، آبادانی، رفاه جامعه و کشور و ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای نسل جوان و پیشرفت مملکت است، دنبال کنیم.

 

*باید مسیر واحدی را دنبال کنیم

این مسئول ادامه داد: افتخار ما این است که تابع اسلام، قرآن و پیامبر عظیم‌الشأن هستیم، تمام اقوام و مذاهب ما با یکدیگر برادرند، نباید اختلافی بین ما باشد، چرا که هر آنچه که مایه فخر ماست، واحد است و باید مسیر واحدی را دنبال کنیم.

روحانی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان گفت: این استان اصلی‌ترین مسیر ورود کشور به آب‌های آزاد و دروازه جنوب شرقی کشوراست، سیستان و بلوچستان، معادن ارزشمند، توانمندی‌های انسانی برجسته و جایگاه جغرافیایی بسیار مهمی دارد که باید از این فرصت‌ها به خوبی برای این استان و کشور بهره بگیریم.

رئیس جمهوری با ابراز خوشحالی از اینکه تصمیمات دولت در سفر ۹ ماه پیش به خوبی در حال اجرا است، تصریح کرد: حرکت بسیار خوبی در استان شروع شده و خوشحالم که بندر شهید بهشتی نیز به سرعت در حال توسعه است.

 

* سیستان و بلوچستان از گذشته بسیار امن‌تر است

‌روحانی با بیان اینکه در سال‎جاری هم ظرفیت بندر شهید بهشتی افزایش یافته و هم بهره‌برداری از آن ارتقاء یافته است، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که امروز از کارگاه توسعه بندر شهید بهشتی داشتم تغییر و پیشرفت کار نسبت به ۹ ماه قبل محسوس بود، هر وقت دولت و ملت با هم بوده‌اند، کارها با موفقیت به پیش رفته و دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری کند، لذا باید همه را دعوت به حضور در میدان و کمک به پیشرفت کشور کنیم.

 

‌روحانی با اشاره به اینکه البته حوادث تلخ گاه‌گاه پیش می‌آید، افزود: مسئله مهم این است که امروز سیستان و بلوچستان از گذشته بسیار امن‌تر است و تلاش برای ارتقاء شرایط امنیتی، وظیفه‌ای ملی، انسانی و اسلامی برای همه ماست.

 

*باید بار اصلی حمل و نقل کشور را به بخش ریلی منتقل کنیم

رئیس جمهوری توسعه خط آهن را از دیگر مسایل مهم مد نظر دولت عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی دولت یازدهم توسعه خط آهن در کشور است که آن را به عنوان مسئله‌ای مهم برای کشور دنبال می‌کنم، چرا که خط آهن امن‌تر، ارزان‌تر و به لحاظ زیست محیطی نیز برای کشور سالم‌تر است و باید بار اصلی حمل و نقل کشور را به بخش ریلی منتقل کنیم.

‌روحانی با اشاره به اتصال خط آهن کشور از مبادی مختلف به خطوط راه‌آهن کشورهای همسایه و دیگر نقاط جهان بر تسریع این روند تأکید کرد و گفت: چابهار از کریدورهای مهم ماست که راه‌آهن آن می‌تواند از یک‌طرف از شرق به چین و از شمال به خراسان وترکمنستان و قزاقستان متصل شود.

 

‌روحانی با بیان اینکه آینده بسیار خوبی در انتظار سیستان و بلوچستان است، افزود: دولت همه توان خود را به کار می‌گیرد تا مردم بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند.

 

*آبادانی سواحل مکران از تصمیمات جدی و مهم دولت است

 

وی بیان کرد: دولت وظیفه دارد در عرصه اقتصاد زیرساخت‌ها را فراهم و میدان کار را برای مردم فراهم کند، اقتصاد مقاومتی یعنی همین‌ که دولت شرایط را برای حضور مردم و تلاش آنها برای رونق بخشیدن به تولید فراهم کند.

وی مکانیزه کردن آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان، توسعه گازرسانی به بخش‌های مختلف استان، ساخت مجتمع فولاد و بقیه طرح‌های استان در راستای توسعه استان دانست و گفت: اجرای هر کدام از این طرح‌ها می‌تواند در اقتصاد استان و کشور تحرک ایجاد کند و آبادانی سواحل مکران از تصمیمات جدی و مهم دولت است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.