کد خبر : 20554
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 - 11:56

شهرداری با ۲۴ فرهنگسرا نقش مهمی در ارتقا فرهنگ عمومی دارد

شهرداری با ۲۴ فرهنگسرا نقش مهمی در ارتقا فرهنگ عمومی دارد

شهردار تبریز گفت: شهرداری با ۲۴ فرهنگسرای فعالی که در سطح شهر دارد نقش مهمی در ارتقا فرهنگ عمومی و شهروندی بر عهده دارد.

شهرداری با ۲۴ فرهنگسرا نقش مهمی در ارتقا فرهنگ عمومی دارد

شهردار تبریز گفت: شهرداری با ۲۴ فرهنگسرای فعالی که در سطح شهر دارد نقش مهمی در ارتقا فرهنگ عمومی و شهروندی بر عهده دارد.

به گزارش آی نیوز، ایرج شهین باهر در برنامه تلویزیونی مطالبه با بیان اینکه برای موفقیت شهرداری دو کار باید انجام دهیم گفت: بازگرداندن اعتماد عمومی به شهرداری و مدیریت هزینه ها دو اقدام مهمی است که برای موفقیت هر مجموعه ای مانند شهرداری باید انجام گیرد.

او با اشاره به اینکه هر دو این اقدامات نیازمند فرهنگ سازی در سطح جامعه و در مجموعه شهرداری است اظهار داشت: شهرداری تبریز در حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام داده و انجام می دهد.

شهین باهر ادامه داد: شهرداری تبریز در سطح شهر ۲۴ فرهنگسرای فعال دارد که در این حوزه فعال هستند.

او با بیان اینکه در کتابخانه های شهرداری تبریز بیش از ۱۴ هزار نفر عضویت دارند اظهار داشت: در فرهنگسراهای شهرداری تبریز را بیش از ۱۱ هزار نفر قرآن آموز در حال تعلیم هستند.

شهردار تبریز برنامه های متعدد فرهنگی فرهنگسراهای این شهر را اقدامی موثر در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: تلاش داریم در فرهنگسراهای شهرداری محیطی جذاب و با نشاط برای شهروندان در تمام مناطق ایجاد کنیم.

شهردار تبریز برگزاری ورزش همگانی و صبحگاحی در تمام پارک های شهر تبریز را از دیگر اقدامات اجتماعی این نهاد اعلام کرد و گفت: به عنوان نمونه تنها در مجموعه فرهنگسرای الغدیر بیش از ۱۵۷ هزار نفر از خدمات این مجموعه استفاده کرده اند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش به تدوین ۲۴ عنوان کتاب برای مقاطع تحصیلی دبستان و دبیرستان اشاره کرد و تصریح کرد: در تدوین این کتاب ها از متخصصین حوزه آموزش، در وزارت آموزش و پرورش استفاده شده است.

او با بیان اینکه به هیچ یک از ما آموزش شهرنشینی نداده اند گفت: هدف اصلی این کتاب ها آموزش شهرنشینی و قواعد آن به کودکان و نوجوانان است تا اهمیت فضای سبز، رفتار با دیگران و رفتارهای شهروندی را آموزش ببینند.

شهین باهر خاطرنشان کرد: این مجموعه آموزش ها در ۸۱ مدرسه به صورت پایلوت انجام یافته و نتایج مثبتی داشته است و امسال برای اولین بار به طور منسجم در سطح کشور این کار را در تبریز اجرا خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.