کد خبر : 24091
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 19:59

وجود مسئولان بدون حضور صنعتگران بی معنی است

وجود مسئولان بدون حضور صنعتگران بی معنی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مسئولان باید باور داشته باشند که وجودشان بدون حضور صنعتگران، بی معنی است.

مسعود پزشکیان پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده‌ی آذربایجان شرقی که با حضور مسئولان استانی و جمعی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان برگزار شد، اظهار کرد: باید با نگاه امیرالمؤمنین علی (ع) به صنعتگران و فعالان اقتصادی نگاه کنیم؛ ایشان در نهج البلاغه فرموده‌اند که جامعه را لشکریان، قضات و اداری‌ها، تاجران و صنعتگران تشکیل داده است.
وی در این خصوص ادامه داد: بطوریکه لشکریان و نظامی‌ها باید پول بگیرند تا کشور را حفظ کرده و در مقابل دشمنان ایستادگی کنند و کار قضات، کتاب نویسان و اداری‌ها نیز این است که با وضع قوانین و عهدنامه‌ها، به مردم اجازه سود و منفعت دهند؛ اما هیچ کدام از لشکریان، قضات، فرمانداران و استانداران نمی‌توانند سرپا بمانند، مگر توسط تاجران و صنعتگران.
وی با بیان اینکه اگر ما نیز به این صورت عمل می‌کردیم، وضعیت فعلی به وجود نمی‌آمد، ادامه داد: باید یادآوری کنیم که نگاهمان به صنعتگران چگونه باید باشد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی که قراردادی را بسته و سپس دبّه می‌کنیم، در واقع اعتماد را از جامعه می‌گیریم، چرا به قراردادهای خود پایبند نیستیم؟ دیگران چگونه می‌توانند به ما اعتماد کنند؟
وی تاکید کرد: اگر همه‌ی سیاستمداران، قانونگذاران، قضّات و فرمانداران به این جمله باور داشتند که بدون صنعتگران وجودشان بی معنی است، رونق زیادی به وجود می‌آمد.
پزشکیان در پایان سخنان خود گفت: قبل از تحریم، با فروش نفت تا حدودی ناتوانی خود را توجیه می‌کردیم، اما امیدوارم تحریم ما را بیدار کند که وظیفه ما بسترسازی، رونق و شکوفایی است.
در پایان این مراسم از ۲۰ نفر صادرکننده‌ی نمونه و برگزیده‌ی استان تجلیل به عمل آمد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.