کد خبر : 24310
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 3:44

نیروهای خودی و غیرخودی در شهرداری تبریز

نیروهای خودی و غیرخودی در شهرداری تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: اینکه گفته شود نیروی خودی و غیرخودی درست نیست، تمام نیروی‌ها خودی هستند و ما به آنها حقوق پرداخت می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی و نمایندگان قراردادهای کار معین و تامین نیرو در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تبدیل وضعیت و شرایط نیروی انسانی در شهرداری تبریز گزارشی ارائه کردند.

حکیمه غفوری، عضو شورای شهر تبریز گفت: لیست کارکنانی که برای تبدیل وضعیت تهیه شده را مشاهده کردیم اما ۴۳ مورد مغایرت امتیاز وجود دارد که جمع امتیاز آنها درست نبود و چون لیست به‌صورت دستی آماده شده بود، ایرادات مشخص نمی‌شود اگر در فایل اکسل بود درست می‌شد.

وی افزود: طبق اعلام همشهریان کیفیت پخش زنده اینستاگرامی شورای شهر خوب نیست که می‌خواهیم این موضوع را حل شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: اینکه گفته شود نیروی خودی و غیر خودی درست نیست  تمام نیروی‌ها خودی هستند و ما به آنها حقوق پرداخت می‌کنیم.

وی‌ افزود: اینکه نیرویی ۱۰ سال در شهرداری کار کند و حقوق بگیرد اما اطلاعات آن در شهرداری وجود نداشته باشد، اتفاق عجیبی است، بر این اساس شرکت‌ها باید حذف شوند و دیگر زمان این شرکت‌ها تمام‌شده است.

غفوری یادآور شد: در مجموعه شهرداری قرار نیست همه تحصیلات عالیه داشته باشند، این اگر وجود داشته باشد افرادی که مدارک‌پایین دارند به سمت مدارک با دانش کم می‌روند.

وی‌ افزود: تهیه شیوه‌نامه برای جذب نیرو باید در اولویت‌کاری قرار گیرد تا اگر‌ نیازبه نیرویی بود سازوکار آن وجود داشته باشد.

مبنای قانونی کار معین یا قرارداد مستقیم باید مشخص شود

روح‌الله رشیدی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: نماینده کار معین‌ها در جلسه حضور نداشت  باید پیگیری شود چرا نیامده‌اند.

وی متذکر شد: اینکه افراد مختلف در شورا توضیح دهند و سخن بگویند، اقدامی قابل تقدیر است.

رشیدی با بیان اینکه در شورا باید شهردار و سرپرست توضیح دهند، اضافه کرد: شرایط جذب نیرو باید از طرف شهرداری به صورت لایحه آورده شود نه اینکه از ما انتظار داشته باشند.

رشیدی بیان داشت: دسترسی به اطلاعات نیروی انسانی و حقوق و مزایا باید برای شورای شهر ایجاد شود.

وی افزود: مبنای قانونی کار معین یا قرارداد مستقیم باید مشخص شود. اینکه عضو شورا می‌تواند رئیس دفتر خود را قرارداد کار معین‌ کند این بر چه اساسی است، بر همان اساس برای سایر نیروها نیز انجام‌ شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.