کد خبر : 24491
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 9:23

یک بازیکن؛ سهم تراکتور از یک هفته مانده به پایان نقل و انتقالات زمستانی

یک بازیکن؛ سهم تراکتور از یک هفته مانده به پایان نقل و انتقالات زمستانی

 فصل نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر از ۲۰ روز پیش آغاز شده و یک هفته تا پایان مدت زمان قانونی آن باقی مانده و این در حالی است که سهم تراکتور در این مدت جذب تنها یک بازیکن جدید بوده است.

تراکتور به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات در ابتدای فصل و عدم جذب به موقع بازیکنان مورد نظر در بازه زمانی تعیین شده، بیش از هر تیم دیگری به جذب بازیکن و تقویت تیم در فصل نقل و انتقالات زمستانی نیاز دارد، اما عملکرد مسئولان این تیم به رغم باز شدن پنجره، همچنان کند است و در ۲۰ روز گذشته تنها یک بازیکن جدید جذب این تیم شده است.

هرچند اخباری مبنی بر مذاکره با چند بازیکن از سوی این تیم شنیده می شود اما تاکنون هیچ یک از اخبار و بازیکنان مطرح شده نهایی نشده و زمان به ضرر تراکتور به سرعت در حال گذر است؛ از این رو مسئولان این تیم باید هرچه سریع تر بازیکنان مد نظر را جذب کنند و آنها را به نخستین بازی که ۲۳ بهمن مقابل صنعت نفت آبادان برگزار می شود، برسانند.

تراکتور تاکنون قرارداد محمد بلبلی، وینگر نفت مسجد سلیمان را نهایی کرده و این بازیکن به طور رسمی یار تراکتور در نیم فصل دوم خواهد بود؛ طبق شنیده ها مهدی کیانی نیز در تبریز حضور دارد و ۲ جلسه نیز با تیم تمرین کرده و به احتمال زیاد، قرارداد وی نیز به زودی امضا و نهایی می شود.

همچنین این باشگاه با ۲ بازیکن مد نظر سولدو وارد مذاکره کرده و توافقات اولیه نیز در این خصوص حاصل شده است، اما زمان دقیق امضای قرارداد این بازیکنان و همچنین اسامی و ملیت آنان، از سوی باشگاه اعلام نشده است.

قوانین نقل و انتقالات لیگ برتر

۲ پنجره نقل‌ و انتقالاتی برای یک فصل لیگ برتر پیش بینی شده و زمانی که یک بازیکن می‌خواهد آزاد باشد، پیش از پایان پنجره نقل‌ و انتقالاتی باید با باشگاه خود تعیین تکلیف کند؛ پس اگر بازیکنی می‌خواهد در نیم فصل جاری از تیمش جدا شود، باید تکلیفش را تا قبل از ساعت ۲۴ روز ۲۳ بهمن با باشگاه خود روشن می کرد.

بر اساس قوانین، هر تیم می‌تواند جدا از سهمیه‌های آزاد فیفا، در نیم‌فصل ۶ جابه‌جایی داشته باشد؛ یعنی هر تیم می‌تواند به‌ صورت توافقی ۶ بازیکن خود را از لیست خارج و ۶ بازیکن نیز جذب کند؛ سقف جذب بازیکن هر تیم ۶ نفر است.

سهمیه لیگ‌ برتری که در پنجره تابستانی ملاک است، دیگر در نیم‌فصل ملاک نیست، این ۶ بازیکنی که قرار است در زمستان جذب تیم‌ها شوند، اهمیتی ندارد که در کدام رده از لیگ ایران بازی کرده‌اند و یک تیم می‌تواند هر ۶ بازیکن خود را از تیم‌های لیگ‌ برتری جذب کند. به‌ طور خلاصه، سهمیه لیگ‌ برتری در نقل‌ و انتقالات زمستانی معنا ندارد.

اگر وضعیت بازیکنی با باشگاهش مشخص شود و این بازیکن در مهلت نقل‌ و انتقالات با باشگاهی قرارداد نبندد، پس از شروع نیم‌فصل دوم می‌تواند به‌ عنوان سهمیه آزاد، به تیمی برود که جای خالی دارد.

اگر بازیکن و باشگاه در نیم‌فصل شرط ضمن عقد گذاشته و بند فسخ را صراحتاً نوشته باشند، تشخیص آن با کمیته وضعیت بازیکنان است و کمیته نقل‌ و انتقالات، مؤظف به ثبت فسخ است و این کمیته چیزی را تأیید نمی‌کند و اگر باشگاه مبدأ شکایتی دارد، پرونده در کمیته وضعیت بررسی می‌شود.

یک بازیکن در طول فصل می‌تواند با سه باشگاه قرارداد ببندد، اما در دو تیم بازی کند، مربیان هم شبیه بازیکنان با سه باشگاه قرارداد ببندند، اما فقط در دو تیم کارت مربی‌گری دریافت کنند.

مربی می‌تواند در طول فصل سه باشگاه داشته باشد؛ در صورتی که با میل خودش جدا نشود. با این حال اگر مربی با میل خودش جدا شود، نمی‌تواند در بیش‌ از دو باشگاه فعالیت کند.

این قانون در لیگ‌های برتر، دسته‌های اول، دوم و سوم هم تفاوتی ندارد و مربی در طول فصل می‌تواند ۱+۲ قرارداد داشته باشد و قوانین در مورد بازیکنان سختگیرانه‌تر است.

با این حساب، تراکتور تاکنون به طور رسمی ۲ بازیکن خود را مازاد اعلام کرده و طبق اعلام مسئولان و سرمربی باشگاه، این تیم به دنبال حفظ بازیکنان خوب و تقویت تیم در نیم فصل است.

گمانه زنی در مورد بازیکنان مازاد تیم ها بسیار است و اسامی فردین رابط، روزبه چشمی، محمد رشید مظاهری، آرش رضاوند، عارف آقاسی، بابک مرادی و محمدرضا آزادی از استقلال، مهرداد بایرامی از پدیده، بوژیدار رادوشویچ از پرسپولیس، علیرضا کوشکی، حسین پورامینی، حسن پورحمیدی و محمد امین درویشی از پیکان، سعید واسعی، خرم الحسینی و حبیبی نژاد از تراکتور، بابامحمدی، گردان، خراسانی و خلعتبری از سپاهان، گوهری و ریکانی از نفت آبادان، حردانی از فولاد، کیانی از مس رفسنجان و بلبلی از نفت مسجد سلیمان در لیست این گمانه زنی ها دیده می شود، اما تا زمانیکه بازیکنان فسخ و یا قرارداد رسمی امضا نکرده اند تمامی این اسامی در حد گمانه زنی باقی خواهد ماند.

گذشته از این مسائل، تراکتور یک هفته فرصت دارد تا بازیکنان مورد نظر سرمربی تیم را که لیست آن از مدت ها قبل در اختیار باشگاه قرار گرفته جذب و آنها را برای بازی هفته هفدهم آماده کند چرا که تراکتور دیگر فرصتی برای از دست دادن ندارد و ۱۴ بازی باقیمانده حکم بازی فینال را برای این تیم دارند.

تیم فوتبال تراکتور در حال حاضر با ۱۴ امتیاز از ۱۶ بازی در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.