کد خبر : 30045
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 11:08

 صفحه‌ نمایش جدید در خودروها رانندگی را متحول می کند

 صفحه‌ نمایش جدید در خودروها رانندگی را متحول می کند

یک شرکت آلمانی اخیرا یک صفحه‌نمایش جلو-سری یا نمایشگر روبرویی توسعه داده است که این فناوری می‌تواند نحوه رانندگی افراد را در آینده تغییر دهد.

به گزارش آی نیوز یک شرکت آلمانی اخیرا یک صفحه‌نمایش جلو-سری یا نمایشگر روبرویی یا هاد(Head-up display) توسعه داده است که این فناوری می‌تواند نحوه رانندگی افراد را در آینده تغییر دهد.

به نقل از آی ای، کانتیننتال آگ(Continental AG) که با نام «کونتی» نیز شناخته می‌شود و از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودروهای سبک و سنگین در کشور آلمان می‌باشد اخیرا برای دریافت جایزه نوآوری برای صفحه‌نمایش روبرویی(HUD) خود در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ انتخاب شده است.

نمایشگاه CES یک نمایشگاه تجاری فناوری است که در ژانویه هر سال در لاس وگاس برگزار می‌شود. نمایشگاه فناوری CES امسال نیز از روز سه‌شنبه سوم ژانویه(۱۳ دی) آغاز می‌شود و دو روز اول آن به خبرنگاران اختصاص خواهد داشت. در روز پنجشنبه پنجم ژانویه(۱۵ دی) درهای این نمایشگاه به روی عموم باز خواهد شد. این نمایشگاه تا روز یکشنبه هشتم ژانویه(۱۸ دی) ادامه خواهد داشت.

کانتیننتال آگ، شرکتی با بیش از یک و نیم قرن قدمت، فناوری‌هایی را توسعه داده است که امکان جابجایی ایمن، کارآمد و هوشمندانه افراد و وسایل نقلیه را فراهم می‌کند. طبق اخبار وب سایت این شرکت، فناوری‌های توسعه یافته توسط این شرکت به طور گسترده درخودروهای الکتریکی(EV) برندهای محبوب مانند فولکس واگن، بی ام و و فورد استفاده می‌شود.

چندین سال است که فناوری‌های توسعه‌یافته کانتیننتال آگ وارد بخش جایزه نوآوری در CES شده‌اند. در نمایشگاه امسال از برگزیدگان(شرکت‌های برگزیده) در ۲۸ بخش تقدیر می‌شود و کانتیننتال آگ نیز برای هفتمین سال متوالی برای دریافت این جایزه انتخاب شده است.

در نمایشگاه CES ۲۰۲۳، کانتیننتال آگ به دلیل نوآوری در فناوری و تحرک پیشرفته برای صفحه‌نمایش روبرویی(HUD) جایزه دریافت خواهد کرد. نمایشگر روبرویی، نمایشگری فرانما است که اطلاعات را در جلو دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را بنگرد، نمایش می‌دهد. نمایشگرهای هاد در آغاز برای هواپیماهای نظامی طراحی شده بودند، ولی هم‌اکنون در هواپیماهای تجاری، تانک و وسایل دیگر از جمله خودروها نیز استفاده می‌شوند. این راه حل برای ایجاد زاویه درست نگاه راننده طراحی شده است تا رانندگان بتوانند تمام اطلاعات حیاتی در مورد ایمنی خودرو را در جلوی چشم خود دریافت کنند و در عین حال نیز همچنان حواس‌شان به جاده و رانندگی باشد.

صفحه‌نمایش هاد اطلاعاتی را ارائه می‌کند که در نمایشگر سرنشینان نیز قابل مشاهده است و یک تصویر مجازی بسیار گسترده را منعکس می‌کند که برای همه افرادی که در خودرو حضور دارند قابل مشاهده است. معرفی چنین نمایشگری راه را برای سازندگان خودرو در زمینه توسعه نوآوری‌های بیشتر در طراحی داشبورد هموار می‌کند. صفحه‌ نمایش جدید خودروها

خودروهای مدرن

صفحه‌ نمایش جدید خودروها


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.