کد خبر : 32641
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 - 11:18

تلفات جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بالاست

تلفات جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بالاست

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تلفات جاده‌ای استان بالاست و باید تلاش کنیم با احداث راه‌های جدید، سفر امن و مطمئن را برای مردم ممکن کنیم.

آی نیوز ، عابدین خرّم امروز در آیین افتتاح باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه- ورزقان، اظهار کرد: این طرح از جمله طرح‌های نیمه‌تمام استان بود که با پیگیری نمایندگان منطقه در مجلس و مسئولان دولتی و تامین منابع ملی از سوی شرکت ملی مس ایران و مجتمع مس سونگون پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: البته به وضع موجود راضی نیستیم و تلاش می‌کنیم که ادامه این بزرگراه تا مرز نوردوز تکمیل شود که گام موثری در رهایی منطقه از بن‌بست و توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت خواهد بود.

خرّم گفت: تلفات جاده‌ای استان بالاست و باید تلاش کنیم با احداث راه‌های جدید، سفر امن و مطمئن را برای مردم ممکن کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به همدلی و انسجام مردم منطقه، گفت: برخی از طرح‌هایی که از گذشته آغاز شده نواقصی دارند که باعث ناراحتی و نارضایتی مردم شده و باید تلاش کنیم تا این نواقص برطرف شود.

وی با اشاره به افتتاح پل تقاطع غیرهمسطح هریس، گفت: این پروژه از ضروریات دسترسی به شهرستان هریس بود که امروز با بیش از چهار کیلومتر طول افتتاح شد و امیدواریم باعث تسهیل در رفت‌وآمد اهالی این شهرستان و مسافران شود.

خرّم با تاکید بر اینکه تعریض ۲۰ کیلومتر از جاده هریس و ساخت دو سد این شهرستان در سال آینده اولویت ما خواهد بود، افزود: تلاش می کنیم هر طرحی را که شروع می کنیم در بازه زمانی اعلام شده تکمیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم هیچ طرحی را شروع نمی‌کند که مشمول مرور زمان شود، گفت: در سایه اهتمام و توجه ویژه دولت و بعد از سفر استانی رئیس جمهور مقرر شد طرح‌های نیمه‌تمام استان بویژه در حوزه راه، به صورت جدی پیگیری و تکمیل شود.

آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌سازی شهرستان‌‌های اهر، هریس و ورزقان

در نهمین روز از دهه فجر، پروژه‌های راه‌سازی شهرستان‌‌های اهر، هریس و ورزقان با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.
عابدین خرّم صبح امروز (پنج‌شنبه) در سفر به منطقه ارسباران، باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه–ورزقان را به طول ۱۳.۵ کیلومتر افتتاح کرد.

برای بهره برداری از این پروژه، بیش از ۲ میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری، ۲۵۹ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۶ هزار مترمکعب بتن ریزی و ۴۲ هزار تن آسفالت انجام شده است.

بزرگراه خواجه– ورزقان و ادامه آن تا مرز نوردوز به عنوان کریدور بین المللی و راه دسترسی و اتصال استان به اوراسیا و کشورهای اروپایی حائز اهمیت بوده و شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون با تأمین اعتبار مالی این پروژه نقش مهمی در به سرانجام رسیدن آن دارند.

امروز همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی، تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی هریس در محور تبریز- اهر و راه‌های جانبی آن جمعاً به طول ۴ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه‌های راه‌سازی شهرستان اهر ازجمله تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اهر با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، لکه‌گیری و آسفالت محورهای اهر- کلیبر، اهر- مشکین‌شهر و اهر- ورگهان و بهسازی ۴۰ کیلومتر از راه‌‌های روستایی از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به این شهرستان بود.

تلفات جاده‌ آذربایجان‌ شرقی

تلفات جاده‌ آذربایجان‌شرقی

تلفات جاده‌ آذربایجان‌ شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تلفات جاده‌ای استان بالاست و باید تلاش کنیم با احداث راه‌های جدید، سفر امن و مطمئن را برای مردم ممکن کنیم.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.