کد خبر : 3276
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 5:48

تقاطع غیر هم سطح گلپارک، تداوم عملیات روان سازی ترافیک در شهر

تقاطع غیر هم سطح گلپارک، تداوم عملیات روان سازی ترافیک در شهر

شهرداری تبریز، نهادی است که درحیطه وظایفش، موارد مختلفی را می توان قرار داد. این نهاد  در حقیقت متولی مدیریت شهر است و از هر دریچه ای که بنگریم، ماموریتی تعریف شده برای آن بعد دارد.

 

حمل و نقل درون شهری، به عنوان یکی از چالش های شهرداری، دارای ابعاد و گستره هایی گوناگون است؛ از مسافرت های درون شهری، جابجایی شهروندان و معضل ترافیک گرفته تا ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای برقراری ترافیکی روان، همه وهمه از جمله امور محوله بر عهده شهرداری است.
از طرفی دیگر، افزایش جمعیت و به تبع آن، افزایش خودروها و میزان رفت و آمد در معابر شهری، گاه ایجاب می کند که تغییراتی در معابر داده شود تا ظرفیت ترافیکی آن را افزایش دهد. یکی از این تغییرات، احداث تقاطع‌های روگذر و زیرگذر در قسمت های مختلف شهر است.
یکی از این زیرگذرها در مسیر ارتباطی میدان شهید فهمیده به ولیعصر، تقاطع گل‌پارک طراحی شده .
طرح زیر گذر گلپارک در دو باند رفت وبرگشت و به طول۶۲۰ متر بوده و دارای دو رمپ جداگانه ۲۰۰ متری و۳۰۰ متری شمالی و جنوبی می باشد. عرض این زیرگذر ۲۴ ونیم متر است. در دو باند رفت و برگشت هم، فضایی ۷ متری برای تردد خودروها طراحی شده است.
 علاوه بر عملیات عمرانی، جابجایی تاسیسات برق، آب و فاضلاب و انتقال درختان موجود در رفوژ میانی مسیر هم، توسط متولیان اجرای پروژه صورت گرفته است.
بنا به اعلام شهرداری منطقه یک تبریز، عملیات عمرانی اولیه، شامل شمع گذاری دیواره های این زیرگذر به تعداد ۵۸۰ شمع آغاز شده که قطر آن ها ۱ متر وعمق این شمع ها از ۱۲ متر تا ۱۸ متر متغیر است. برآورد اولیه هزینه های این پروژه، حدود ۱۲۰ میلیارد ریال است که به نسبت شرایط اقتصادی و وضعیت پیشرفت پروژه، متغیر خواهدبود.
 آنگونه که بر می آید، سرعت حاکم بر اجرای پروژه، منجر به اتمام پروژه در مدت زمان مقرر، یعنی ۱۲ ماه خواهدشد.
 گفتنی است شهرداری منطقه یک، کارفرما و سازمان عمران شهرداری مجری این طرح می باشند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.