کد خبر : 35283
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 - 13:01

پیشرفت فیزیکی ۳۵ تا ۶۵ درصدی پنج تقاطع غیرهمسطح تبریز

پیشرفت فیزیکی ۳۵ تا ۶۵ درصدی پنج تقاطع غیرهمسطح تبریز

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در گفتگویی به تشریح آخرین وضعیت پنج تقاطع غیرهمسطح قراملک، معلم، خلعت‌پوشان، حیدری و حیدرآباد پرداخت.

سامان احمدزاده در گفتگو با شهریار در رابطه با پروژه‌های کلان ترافیکی مصوب سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در راستای روان‌سازی ترافیک شهری ۶ پروژه تقاطع غیرهمسطح با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری تعریف و عملیات اجرایی پنج مورد آن آغاز شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه پل حیدرآباد افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد در راستای تکمیل کمربندی شمالغرب و در ادامه طرح تبادل ارس و پروژه طرح دسترسی حیدرآباد به اتوبان پاسداران توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری تبریز در دست اجرا است.

احمدزاده با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی دوربرگردان حیدرآباد به پاسداران اعلام کرد: پروژه دوربرگردان حیدر آباد به اتوبان پاسداران با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان یکی از مطالبات اهالی منطقه حیدر آباد است که هدف از اجرای این تقاطع غیر همسطح، اتصال شرق پاسداران به حیدرآباد به طول ۴۶۰ متر و دسترسی این اتوبان از سمت میدان آذربایجان به بزرگراه شمال غرب تبریز (ارس) است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از اجرای اولین تقاطع غیرهمسطح با تکنولوژی سگمنتال خبر داد و گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح معلم این پروژه به طول ۶۳۰متر و عرض ۱۶ متر و با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار با کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان در دست احداث است که سوم خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه معلم خاطرنشان کرد: این پروژه به دلیل استفاده از تکنولوژی سگمنتال، هم به لحاظ بصری معماری زیباتری خواهد داشت و هم به لحاظ فنی از مقاومت بیش‌تری برخوردار خواهد بود.

احمدزاده، اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک یادآور شد: پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک به طول ۷۲۰ متر و عرض ۲۱ متر و طول عرشه ۲۳۴ متر و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای روان‌سازی ترافیک جاده سنتو میدان کارگر در سطح منطقه ۶ اجرا می‌شود که این روزشمار بهره‌برداری از آن برای سوم خرداد سال آینده تنظیم شده است.

وی پروژه خلعت‌پوشان در حوزه شهرداری منطقه ۹ را دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دانست و افزود: تقاطع غیر همسطح خلعت‌پوشان با سازه قوسی فلزی به طول ۱۰۰ متر و به عرض ۱۷.۵متر و در راستای ایجاد دسترسی های جدید در شهرک خاوران اجرایی می شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: میکروپایل‌های ضلع جنوبی این پل تمام شده و در صدد ایجاد دسترسی برای شهروندان در این بخش از پروژه هستیم.

احمدزاده با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح شهید حیدری نیز گفت: پس از بهره برداری از پل های روگذر ولایت و ولیعصر(عج)، سومین تقاطع غیرهمسطح مسیر اتوبان ولایت با عنوان روگذر شهید حیدری مقابل مجتمع باران واقع در انتهای کوی نصر احداث می شود.

وی افزود: این پل به طول ۲۲۵ متر و عرض ۲۴ متر با ۸ پایه و دو کوله در ابتدا و انتهای پل احداث می شود که که ارتفاع بلندترین پایه پل ۱۶ متر خواهد بود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

صاذق یکشنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

آقای شهردار وضعیت میدان اذربایجان بسیار وثنامطلوب ورودی شهر را بسیار بد منظر کرده است چرا فکربثی به حال آنجا نمی کنید می توانید با احداث یکپل از مسیر پایگاه به سمت اتوبان پاسداران ومنطقه یکه دکان مشکل را حل کنید