کد خبر : 33123
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 7:51

ضرورت تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

ضرورت تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال آینده در کشور تأکید کرد.

به گزارش آی نیوز ، سیروس داوودی  در نشست با رئیس کل دادگستری و مسؤولان قضایی آذربایجان‌شرقی به آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره و اظهار کرد: این طرح بزرگ و ارزشمند همزمان با هفته منابع طبیعی آغاز شده است و همه تلاش بنده و همکارانم در استان و سراسر کشور برای تحقق این امر مهم متمرکز است.

وی به تأکید مقام معظم رهبری در روز درختکاری بر ضرورت تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر این امر قوت قلب بزرگی برای بنده و همکارانم بود، ما عهد کرده‌ایم سهم قابل توجه استان در تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را به انجام برسانیم.

داوودی به احیا و بهسازی نهالستان‌های منابع طبیعی آذربایجان شرقی در راستای تحقق طرح کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و افزود: ۹ نهالستان منابع طبیعی استان را برای تحقق این امر مهم آماده‌سازی و تجهیز کرده‌ایم و کار کاشت قلمه و بذر در این نهالستان‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: تلاش داریم منابع مالی لازم برای اجرای طرح‌های تولید نهال، آبخیزداری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را تأمین کنیم و این مهم همکاری سایر دستگاه‌های استان را می‌طلبد.

داوودی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد دستگاه قضایی با صدور احکام و مجازات‌های جایگزین حبس، به اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور کمک کند.

وی گفت: برای تولید نهال عرصه و زمینه فراهم است و اقدامات لازم در این خصوص را به انجام رسانده‌ایم، ما در این طرح هر مقدار نهال تولید کنیم، اول استان خودمان از آن بهره‌مند خواهد شد.

ضرورت تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت/ بهره‌برداری از شبکه بی‌سیم یگان حفاظت منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی یادآور: ما ظرفیت اسمی کافی برای تحقق طرح کاشت یک میلیارد درخت را داریم و برای سال آینده برنامه‌ریزی و اقدام کرده‌ایم تا برابر ۵۰ سال گذشته نهال تولید کنیم و برای سال بعدی اجرای طرح نیز این میزان تولید نهال را دو برابر خواهیم کرد.

داوودی از به بهره‌برداری رسیدن شبکه بی‌سیم یگان حفاظت منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: امروز صبح شبکه بی‌سیم سراسری یگان حفاظت منابع طبیعی استان به عنوان اولین استان کشور به بهره‌برداری رسید و این شبکه به تسهیل پایش مناطق مختلف و بهبود عملکرد یگان حفاظت استان کمک شایانی خواهد کرد.

کاشت یک میلیارد درخت

کاشت یک میلیارد درخت

کاشت یک میلیارد درخت

 

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.