کد خبر : 33850
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 12:49

لزوم اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهوری درباره مس سونگون

لزوم اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهوری درباره مس سونگون

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهوری درباره مس سونگون تاکید کرد و گفت: باید یک سیاست متوازن و به دور از هر گونه افراط و تفریط از طرف شرکت ملی مس ایران اتخاذ شود تا مصوبات ریاست جمهوری و دولت اجرایی شود.

عابدین خرّم امروز در دیدار مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با وی، اظهار کرد: در سایه سفر و حضور رییس محترم جمهور در مجتمع مس سونگون ورزقان، جلوگیری از خام فروشی و توسعه صنایع پایین دستی در اولویت آن قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تغییر ساختار مجتمع مس سونگون با مدیریت استانی تحت عنوان شرکت مس سونگون آذربایجان، وابسته به شرکت ملی صنایع مس ایران از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در این بخش است.

خرّم یادآوری کرد: کارهایی که در دو سال گذشته در استان انجام‌گرفته، قابل ملاحظه بوده و عدم توسعه یافتگی سه دهه گذشته و مشکلات موجود باید با فکر، تدبیر و برنامه ریزی حل و فصل شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حوزه مس سونگون قبل، از دولت سیزدهم ایستایی و پس رفت وجود داشت، اما پس از استقرار این دولت، عزم جدی برای حل مشکلات مس سونگون به وجود آمد و پس از استقرار تیم مدیریتی، بخشی از این مشکلات حل شد.

خرّم با اشاره به اینکه پیشبرد برنامه های شرکت مس سونگون آذربایجان یکی از اولویت های دولت می باشد، اظهار داشت: در سایه جلسات منظمی که در دولت برگزار کردیم، مقرر شد برنامه های مس سونگون یکی از اولویت های رئیس جمهور باشد و آیت الله دکتر رییسی، اولین رئیس جمهوری بود که به سونگون سفر کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در ۲ سال اخیر نیز پیگیری های لازم از طرف مدیریت ارشد استان برای اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهور در خصوص شرکت مس سونگون آذربایجان انجام شده است.

خرّم به دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: آیت الله رئیسی در سفر دوم خود به استان با مردم صحبت و استانداری را مکلف کرد که گزارشات منظم از پیشرفت مس سونگون به ریاست جمهوری تقدیم شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهوری درباره مس سونگون تاکید کرد و گفت: باید یک سیاست متوازن و به دور از هر گونه افراط و تفریط از طرف شرکت ملی مس ایران اتخاذ شود تا مصوبات ریاست جمهوری و دولت اجرایی شود.

خرّم افزود: تمرکز ما در مجتمع مس سونگون ، بهبود و افزایش تولید و همچنین تثبیت شرایط میریتی است. ()

برچسب ها : ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.