کد خبر : 33927
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 12:40

ساخت و تامین مسکن ارزان هدفگذاری شهرداری تبریز در سال جاری

ساخت و تامین مسکن ارزان هدفگذاری شهرداری تبریز در سال جاری

 شهردار تبریز رویکرد مدیریت شهری را تسهیلگری و تامین مسکن ارزان دانست و گفت: هدف ما تامین مسکن در مناطق نسبتا کم‌برخوردار از طریق تسهیل گری است چرا که در این مناطق توجیه اقتصادی برای ساخت و ساز وجود ندارد.

یعقوب هوشیار از هدفگذاری تولید ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: شهرداری تبریز به طور مستقیم وارد حوزه ساخت و ساز مسکن شده‌ و در این زمینه تنها به دنبال کسب درآمد برای این مجموعه نیست و مصمم هستیم خدمات بهینه در حوزه مسکن را به شهروندان ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به وظایف خود در حوزه ساخت و ساز مسکن عمل کند، گفت: در مورد شهرک جوانان شهرداری تبریز وظیفه‌ای بر عهده ندارد و نمی‌خواهیم ارزش‌ افزوده ساخت یک هزار ۵۰۰ واحد مسکونی برای دولت باشد.

وی ادامه داد: اگر دولت هفت هزار واحد را به شهرداری تحویل دهد تا ارزش ‌افزوده ایجاد شود آماده فعالیت و همکاری در این خصوص هستیم ولی متاسفانه هیچ اراده‌ای در مجموعه راه‌ و شهرسازی آذربایجان شرقی برای ایفای نقش در شهرک جوانان وجود ندارد.

هوشیار تأکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی حتی حاضر نیست بعد از آزادسازی ۴۸ هکتار بافت ناکارآمد آن را به شهرداری تحویل دهد.

وی در خصوص پروژه اسد گلی خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش یک قرارداد عقیم در این زمینه منعقد شده است و در حال حاضر راه و شهرسازی آماده ارائه سند برای این پروژه نیست و مردم نیز راغب به خرید مسکن در این منطقه نیستند.

شهردار تبریز یادآور شد: برای احداث سه هزار واحد مسکونی پروانه ساخت صادر شده و یک مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

وی سیاست مدیریت شهری را اولویت بخشی به موضوعات خدماتی عنوان کرد و گفت: امیدوارم در سه ماهه سوم سال گزارش عملکرد این موضوعات را ارائه دهیم ولی نباید تمام بار این موضوع بر عهده شهرداری باشد. ()

برچسب ها : ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.