کد خبر : 33931
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 11:52

فرهنگسرای ۲۴ هزار متر مربعی “فرهنگ و رسانه” تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

فرهنگسرای ۲۴ هزار متر مربعی “فرهنگ و رسانه” تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه ۲ تبریز از تحقق وعده های شهرداری تبریز برای اصحاب رسانه با اجرای پروژه عمرانی فرهنگسرای ۲۴ هزارمتر مربعی “فرهنگ و رسانه” خبر داد و گفت: این پروژه با تخصیص اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و طبق زمان بندی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

موسی علی پور زنوزی گفت: این فرهنگسرا در شش طبقه و در هشت هزار مترمربع فضا (هر طبقه یک هزار و ۳۰۰ مترمربع) به همراه یک پارک بزرگ برای بهره مندی اصحاب رسانه و به صورت نمایشگاه دائمی مطبوعات مورد استفاده علاقمندان قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۲ همچنین از اجرای عملیات عمرانی پارک سلامت بلوار استادمعین به عنوان دومین پروژه مهم در حال احداث شهرداری منطقه ۲ در حدود یک هکتار مساحت نام برد که برای استفاده شهروندان و اهالی ولیعصرجنوبی در حال احداث است.

وی در این خصوص گفت: احداث دیوار سنگی، کف سازی پیاده راه و جدول گذاری محوطه پارک سلامت در مرحله اجرا است.

علی‌پور، احداث فرهنگسرا، زمین ورزشی و زمین بازی کودکان، نگهبانی و نمازخانه، ایجاد راه دسترسی و رسیدگی به وضعیت روشنائی و فضای سبز، احداث سرویس بهداشتی و … از امکاناتی برشمرد که برای احداث پارک سلامت مدنظر قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲ همچنین از عملیات احداث مخزن ذخیره آب پارک شمیم پایداری در حجم دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب خبر داد و گفت: این مخزن در ضلع شمالی پارک شمیم پایداری به منظور حفظ و نگهداری اصولی از پارک ها و فضاهای سبز شهری سطح حوزه این منطقه احداث می شود که در مراحل پایانی قرار دارد.

علی‌پور همچنین درباره احداث مجموعه ورزشی کوی دادگستری نیز گفت: سه زمین ورزشی در کوی دادگستری احداث می شود که نصب چمن مصنوعی زمین مینی فوتبال در این کوی درحال تکمیل است.

به گفته شهردار منطقه ۲، زمین ورزشی مینی فوتبال برای اولین بار به طور استاندارد در کوی دادگستری در یک هزار و ۱۰۰ مترمربع مساحت با نصب چمن مصنوعی در حال احداث است.

وی، از زمین در حال احداث والیبال نیز خبر داد و افزود: این زمین ورزشی در حال حصارکشی است و برای استفاده شهروندان ورزشدوست دارای امکاناتی از قبیل رختکن و سرویس بهداشتی و نگهبانی خواهد بود.

علی‌پور، همچنین درباره برنامه آتی شهرداری منطقه ۲ برای تکمیل مجموعه ورزشی کوی دادگستری تصریح کرد: زمین بستکبال سه نفره در برنامه ریزی این منطقه قرار گرفته و به زودی احداث این زمین ورزشی برای علاقمندان به این ورزش مفرح در کوی دادگستری آغاز می شود.

شهردار منطقه ۲ تبریز در ادامه توضیحات خود گفت: احداث سه سالن ورزشی در مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گلی نیز در برنامه آتی این منطقه قرار دارد.

وی اعتبار اولیه این زمین های ورزشی را جمعاً با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه و در یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت نام برد که شامل سالن های ورزشی زورخانه، والیبال ساحلی و اسکواش در پارک بزرگ ائل گلی برای استفاده علاقمندان است که بزودی عملیات عمرانی این سالن ها آغاز می شود.

بنا بر اعلام شهردار منطقه ۲، با توجه به مورد استفاده قرار گرفتن مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گلی توسط شهروندان و گردشگران در فصول مختلف سال، احداث سالن های ورزشی می تواند برای بهره برداری بهینه شهروندان از اوقات فراغت، موثر واقع شود.

علی‌پور همچنین از احداث سالن ورزشی چاوان در جنب اتوبان شهیدکسائی با ۱۲۰ میلیاردریال اعتبار اولیه و در دو هزارمربع مساحت نام برد که این سالن درحال تکمیل است و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در انتهای شهرک یاغچیان و جنب اتوبان شهیدکسائی نیز سالن ورزشی دیگری در مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد ریال احداث می شود.

به گفته علی‌پور، راه اندازی سایت تیراندازی و سالن پینگ پنگ در جنب سالن ورزشی نور شهرک یاغچیان برای استفاده شهروندان از سایر فعالیت های شهرداری منطقه ۲ برای ایجاد امکانات ورزشی در سطح منطقه به شمار می آید. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.