کد خبر : 34021
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 12:49

خبر خوش؛ بارش‌ها شدت می‌گیرد

خبر خوش؛ بارش‌ها شدت می‌گیرد

مریم جدی – زمانی نه چندان دور در ماههای بخصوصی از سال، بارش های سنگین برف و باران در شهرها و روستاهای استان را شاهد بودیم. اما انگار این روزها باید در خاطره هایمان دنبال آن روزها باشیم

به گزارش آی نیوز، تغییرات اقلیمی سخت در کنار ضعف مدیریت در حوزه آب و محیط زیست از یک سو، توسعه کشت آبی و بهره بردای بی رویه از آبهای روی زمین و زیرزمینی کشور نگرانی ها در خصوص بی آبی و کم آبی را دوچندان کرده است.

به همین دلیل است که وقتی رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اعلام می کند با ادامه ناپایداری جوی، امروز و فردا (چهارشنبه) بارش‌ها در این استان شدت می‌گیرد خوشحال می شویم.

اصلا هم مهم نیست که این مسئول در قسمت دیگری از خبر اعلامی اش می گوید که احتمال بارش تگرگ در قره داغ وجود دارد و در کنار آن آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در مسیل ها و رودخانه ها هم محتمل است.

اکر مسئله بی آبی و کم آبی را در نظر آوریم اصلا این مسئله دارای اهمیت نخواهد بود که  در مدت چند روز آینده با توجه به وزش نسبتا شدید باد، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک و شکستن سرشاخه های درختان وجود دارد.

هر چند باید متذکر شویم که  محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

همچنین باید متذکر شد که عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه و در مورد مهار آبگرفتگی معابر ضروری است.

باید چشم به آسمان بدوزیم و توکل کنیم تا شاید بارش های فصلی و غیر فصلی امیدها برای نجات دریاچه ارومیه را دوچندان کند.

هرچند با این نوع مدیریت منابع آبی و شکل سنتی و غیر اقتصادی کشاوری حوزه آبریزها می تواند اقیانوس را هم به خشکی تبدیل کند چه برسد به دریاچه ارومیه.

خبر خوش؛ بارش‌ها

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.