کد خبر : 34386
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 16:07

پاساژسازی توسعه و سرمایه‌گذاری نیست

پاساژسازی توسعه و سرمایه‌گذاری نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه پایدار موجب ایجاد آسایش رفاهی می‌شود؛ سرمایه‌گذاری در همه شهرها مخصوصا شهرهای تاریخی یک قدمت تاریخی دارد.

به گزارش آی نیوز ، استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اگر شفاف و روشن باشد، مردم استقبال می‌کنند، گفت: در بخشی از مسائل دیگر از لحاظ سرمایه‌گذاری امکان توسعه نیست، مگر چقدر می‌توان پاساژسازی کرد؟ باید یک فکر دیگری کرد.

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز در تالار وحدت دانشگاه تبریز، اظهار کرد: توسعه پایدار موجب ایجاد آسایش رفاهی می‌شود؛ سرمایه‌گذاری در همه شهرها مخصوصا شهرهای تاریخی یک قدمت تاریخی دارد.

وی با اشاره بر اینکه نقش انسان‌ها مهم‌ترین اصل سرمایه‌گذاری است؛ گفت: فرهنگ و آداب و رسوم مسأله‌‌ای است که گذشتگان ما معماری و سازه‌های شهرها را مبتنی را با آن فرهنگ پیش‌بینی می‌کردند که اگر مثال بزنم می‌توان به شهرهای یزد و اصفهان و تبریز اشاره کرد.

استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت: سازه‌ها و خیابان‌ها و ساختمان‌ها، کالبدهای فیزیکی هستند که ما با آن مواجه هستیم و رکن رکین سرمایه‌گذاری نیز به شمار می‌رود که در تفکرات و ارائه باید این سه مسأله را مد نظر قرار دهیم تا سرمایه‌گذاری با کیفیت باشد که جایی از شهر فراموش نشود و حاشیه‌نشین و وسط شهر و بالا شهر فاصله اندک می‌شود.

وی ادامه داد: در سرمایه‌گذاری‌های خودمان به این مسأله توجه داشته باشیم زیرا در اقتصاد لیبرالسیم این‌گونه نیست و همیشه سودمحوری مطرح است ولی ما مردم را در سرمایه‌گذاری خود مورد مشارکت قرار می‌دهیم.
خرّم گفت: سرمایه‌گذاری اگر شفاف و روشن باشد مردم استقبال می‌کنند و سرمایه‌های خرد خود را در اختیار توسعه شهر قرار می دهند.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت منابع وجود دارد به‌طوریکه یک منابع مشخصی که امکان حل مسائل شهرها با این منابع قابل حل نیست، افزود: ولی با مشارکت عمومی در سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد می‌تواند خلاها را پر کند که در این خصوص باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم.

خرّم ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی قطعا می‌تواند در توسعه شهری یک اصل ثابت باشد به‌طوریکه ما در تبریز از سرمایه‌گذاری خصوصی به دلیل آرامش و امنیت در تبریز استقبال می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره بر اینکه این تعاملی که بین صنعت‌گران و دانشگاه وجود دارد یک تعامل بی‌نظیر است، یادآور شد: نکته دیگر در توسعه شهری و مشارکت بخش خصوصی باشد پاسخگو بودن در مقابل شهروندان است؛ حقیقتا اگر مردم احساس بکنند ما توجه به آنها داریم و نیازهای آنها را تشخیص می‌دهیم قطعا اعتماد ایجاد می‌تواند و اعتماد هم امیدآفرینی می‌آورد.

وی ادامه داد: ما در استان خود سرمایه‌گذاران بی‌نظیری داریم و این موضوع برای جذب و جلب سرمایه مهم است، زیرا پروژه‌های بزرگ نیاز به طراحی و قدمت سابقه سرمایه‌گذاری دارد که از عهده این افراد برمی‌آید.

خرّم متذکر شد: ما نیز باید از آنها حمایت و استقبال کنیم و مسیر و آمادگی خود را اعلام کنیم تا رغبت خود را در آبادانی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: در تبریز با اهتمامی که در شهرداری وجود دارد، برنامه‌ریزی صورت گرفته در این دولت منجر به گام‌های بزرگ تاثیرگذار در رفاه عمومی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان داشت: در بخشی از مسائل دیگر از لحاظ سرمایه‌گذاری امکان توسعه نیست، مگر چقدر می‌توان پاساژسازی کرد؟ باید یک فکر دیگری کرد.

وی ادامه داد: نیازها اگر بخواهیم به خوبی تشخیص دهیم حتما باید از اهل فن بپرسیم و با آنها مشورت کنیم. مثلال چه کارها در کدام مناطق انجام گیرد که موجب ارتفا رفاه مردمی می‌شود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.