کد خبر : 34523
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 12:23

فوت ۲۲ نفر بر اثر حوادث گاز در آذربایجان شرقی

فوت ۲۲ نفر بر اثر حوادث گاز در آذربایجان شرقی

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: در هشت ماه گذشته از سال‌جاری، ۲۲ نفر بر اثر حوادث گاز در استان فوت شده اند که نسبت به سال های قبل سیر صعودی داشته است.

«نادر کمالی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت ۱۰۸ حادثه شامل ۱۰۰ مورد انفجار و هشت مورد گازگرفتگی در استان روی داده که در نتیجه آنها، ۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و ۱۲ نفر نیز در اثر انفجار ناشی از نشت گاز، جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال های ۱۴۰۰ با ۱۱ فوتی و ۱۴۰۱ با ۱۵ فوتی صعودی بوده و به ۲۲ فوتی در سال جاری افزایش یافته است.

کمالی افزود: در هشت ماه سال ۱۴۰۰، در مجموع ۱۰۴ حادثه شامل ۱۰۱ مورد انفجار با چهار فوتی و سه مورد مسمومیت با هفت فوتی و در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۹۰ مورد انفجار با هفت فوتی و هفت مسمومیت با هشت فوتی ثبت شده است.

وی اعلام کرد: بیشترین فوتی ها و حوادث در تبریز در مناطق مارالان، باغمیشه، رسالت، لاله و عباسی روی داده و نیاز است برای این مناطق در سال جاری برنامه های فرهنگی و بازدارنده طراحی و ارایه شود.

کمالی مهم ترین علت بروز حوادث گاز به ویژه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن اعلام کرد و گفت: مسدود بودن دودکش و تامین نشدن هوا برای سوختن کامل گاز، از علل اصلی بروز این حوادث به شمار می رود و نیاز است مشترکان هر سال قبل از شروع فصل سرما، کنترل های لازم را با دقت انجام دهند.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.