کد خبر : 34533
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 12:37

اجرای پروژه‌های عمرانی متنوع برای بانوان تبریز

اجرای پروژه‌های عمرانی متنوع برای بانوان تبریز

شهردار تبریز گفت: تغییر رویکرد شهرداری تبریز از نهادی صرفا عمرانی و خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی اجتناب‌ناپذیر بوده و تلاش داریم بر مقوله انسان‌محوری تمرکز و هزینه کنیم.

یعقوب هوشیار عصر امروز در دیدار با بانوان دانشمند دو درصد و یک درصد جهان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز اظهار کرد: هدف‌گذاری ما تلاش در حوزه سلامت جامعه است و تغیر ریل از نهادی صرفا خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: بیشتر نگاه ما به مسائل شهری سخت‌افزاری بوده و یادمان رفته است این پل ها و معابر برای انسان‌ها است.

هوشیار با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بانوان به عنوان نیمی از جامعه اعلام کرد: نیمی از جمعیت کشور را جامعه بانوان تشکیل می‌دهند که علی‌رغم حضور افراد مؤثر، قوی و جدی، توجه ضعیفی به این بخش شده است.

وی افزود: علی رغم اینکه بانوان در شاخه‌های مختلف چه بحث‌های دانشگاهی و چه بحث‌های علمی و همچنین کارآفرینی، در لایه های اجتماعی کمرنگ دیده شده اند، می‌توانند در حوزه سلامت شامل رفتارهای اجتماعی و مسائلی که انسان با آنها درگیر است، نقش بیشتری ایفا کنند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: برای اینکه در مدیریت مطلوب جامعه توفیقی داشته باشیم باید از ظرفیت های نصف دیگر جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به حذف ۵۰ هزار تن نمک در سال گذشته ابراز داشت: برای یخ‌زدایی و برف روبی، سالانه ۵۰ هزار تن نمک مصرف می کردیم که عارضه ای جدی بود و به فضای سبز، آبهای زیرزمینی و محیط زیست آسیب می زد.
هوشیار ادامه داد: با همکاری اساتید دانشگاه نمک‌پاشی را حذف کرده و الان در حوزه کود فعالیت می کنیم و سال بعد در حوزه سموم و آفات با مجموعه های دانشگاهی همکاری می کنیم.

وی یادآور شد: ۹۰ قنات در تبریز وجود داشت که به همه آنها آسیب زده‌ شده و از سال جاری برای اولین بار، چاه‌های جذبی را مطرح و در سطح شهر اقدام به حفر چاه جذبی کرده ایم.

شهردار تبریز با اشاره به حذف ۷۰۰ تاکسی کاربراتوری آلوده کننده هوای تبریز از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: تاکنون ۱۶۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی کرده‌ایم که تلاش داریم این عدد به سه هزار دستگاه برسد.

وی ابراز داشت: در یک سال گذشته ۳۰۰ اتوبوس خریداری کردیم و درروزهای اخیر نیز ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید را قرارداد کردیم.
هوشیار تاکید کرد:نگاه ما در حوزه حمل و نقل سلامتی جامعه است که در نتیجه تلاش همکاران ا ابتدای سال تا به امروز شهر تبریز پاک ترین شهر ایران بوده است.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط مؤثر با مراکز دانشگاهی نیز گفت: با مجموعه های دانش‌بنیان نه تنها در حوزه شهری بلکه فرابخشی همکاری داشته و در همین راستا چهارشنبه های دانش بنیان را برگزار می کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به برگزاری بخش علمی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز در آبان ماه عنوان کرد: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود که در این همایش بخش ویژه ای برای دانش بنیان ها پیش‌بینی کرده ایم تا تولیدات آنها تجاری سازی شود.

وی با اشاره به ارائه پیوست فرهنگی و پیوست ورزشی برای اولین بار در بودجه شهرداری تبریز نیز گفت: ۵۵ پروژه ورزشی را در شهر آغاز کردیم که بیشتر در مناطق کم‌برخوردار شهر قرار دارند.

وی با بیان اینکه نباید از ظرفیت بانوان غافل شده و نصف ظرفیت جامعه را از دست داد، گفت: یکی از پروژه های اصلی ما در حوزه ورزش، مخصوص بانوان است که استخر و سالن ورزشی داشته و آموزش و استعدادیابی نیز صورت خواهد گرفت.

هوشیار افزود: یک مجموعه دیگر که مختص بانوان است، مجموعه شهربانو است که تمام امورات فرهنگی آموزشی و تحصیلی بانوان تبریز را تامین خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ هکتار برای این پروژه اختصاص دادیم که تا پایان سال تملک شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی تبریز و تاکید روی آنها به عنوان کلید حل مسائل و مشکلات اجتماعی اظهار کرد: فرهنگ اصیل منطقه آذربایجان اجازه تردد متکدی در تبریز را نداده و شهرداری تبریز تنها به حفظ این فرهنگ تلاش کرده است.

وی افزود: ظرفیت های قوی اجتماعی در کشور وجود دارد که در هیچ جای جهان وجود ندارد.

شهردار تبریز تاکید کرد: در اثربخشی اجتماعی شهرداری ها حرف اول را می زنند.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این نشست اظهار کرد: فلسفه برگزاری این جلسه به ارزشمندی بحث علم باز می گردد.
وی افزود: طی تحقیق بین کتب آسمانی، در قرآن ۸۳۰ بار با عناوین مختلف مردم به علم دعوت شده اند.

زعفرانچی‌لر خاطرنشان کرد: افراد حاضر در این جلسه یک عمر در پی کسب علم بوده و برای استان و تبریز افتخار آفرینی کرده اند.

وی از برگزاری همایش زنان افتخارآفرین در حوزه های مختلف علمی فرهنگی و ورزشی در اسفندماه نیز خبر داده و گفت: دانشنامه ای برای بانوان فعال در این حوزه ها در حال نگارش است.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بحث هوشمندسازی در شهرداری تبریز نیز گفت: هدف گذاری شورای اسلامی شهر تکمیل فیبر نوری در سال آینده است.

وی در پایان گفت: در آپ هوشمند تبریز نیز خدمات غیرحضوری شهرداری پیش‌بینی شده است.

گفتنی است در این مراسم از بانوان فعال تبریز در حوزه های مختلف علمی از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر تجلیل به عمل آمد.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.