کد خبر : 34559
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 12:43

وضعیت ناسالم هوای تبریز تا کی

وضعیت ناسالم هوای تبریز  تا کی

آی نیوز ، الناز عباسی – هوای تبریز باز هم برای گروه های حساس ناسالم عنوان شد تا این سوال در ذهن هر شهروند تبریزی بوجود بیاید که این کثافت هوا تا کی ادامه خواهد داشت.

هرچند همگان منشا اصلی این آلودگی را می دانند ولی مشاهده می شود که مدیران مربوطه در سکوت به فعالیت خود ادامه می دهند و ظاهرا آنچه که اهمیت ندارد سلامت جان شهروندان  است.

استفاده ممتد از مازوت در نیروگاه تبریز، استفاده از وسایل نقلیه دودزا، غیر استاندارد و دارای مشکل فنی، آلایندگی شدید برخی کارگاهها و کارخانجات بخصوص نیروگاههای تولید برق دلیل اصلی آلودگی هوای شهر است.

شهروندان به حق نگرانند و از تمامی مسئولانی که به نوعی در امر آلودگی هوا دارای مسئولیتی دارند گلایه مند و ناراضی هستند.

خبر زیر را با نگرانی بخوانید و اگر دسترسی به مسئولی دارید، نگرانی و گلایه خود را اعلام کنید. چون فرزندان و خانواده همین مسئولان هم این آلودگی را تحمل می کنند. شاید فرجی حاصل شد.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه در زمان حاضر هوای تبریز و سهند برای گروه های حساس ناسالم است، گفت: شاخص ذرات آلاینده با اندازه ۲.۵ میکرون در مرکز استان ۱۱۴ و در ایستگاه سهند ۱۴۳ است.

«شهنام اشتری»  اظهار کرد: بر اساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) تا شاخص ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

وی با بیان اینکه در وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس، توصیه می‌ شود با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری به عمل آید، اظهار کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت در خارج از منزل باید خودداری کنند.

اشتری پرهیز از ترددهای غیرضرور درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.

به گزارش ایرنا، آلودگی هوای تبریز امروز مدارس ابتدایی در تمام نواحی شهرستان تبریز و شهرستان اسکو را غیرحضوری کرد.

شهر جدید سهند در شهرستان اسکو واقع شده و ۲۰ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

وضعیت ناسالم هوای تبریز وضعیت ناسالم هوای تبریز ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.