کد خبر : 34686
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 12:22

امام جمعه تبریز: توزیع عادلانه خدمات شهری‌ تبریز ارتقا یابد

امام جمعه تبریز: توزیع عادلانه خدمات شهری‌ تبریز ارتقا یابد

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تکریم ارباب‌ رجوع و توزیع متوازن و عادلانه خدمات باید مدنظر مدیران شهرداری تبریز قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در دیدار شهردار و مدیران شهرداری تبریز با وی، با قدردانی از مجموعه خدمتگزار شهرداری، افزود: مردم ما همانطور که از کاستی‌ها گله دارند از اقدامات و کارهای خوب مسوولان نیز قدردانی می‌کنند و این رفتار نشان می دهد نگاه مردم به امور شهری از روی عدالت است.

وی سرانه پایین فضای سبز، فاصله گرفتن از معماری ایرانی و اسلامی، عدم مناسب‌ سازی محیط شهری برای توانخواهان و کمبود سرویس بهداشتی عمومی را از ضعف ها و کمبودهای شهر تبریز اعلام و اظهار کرد: برای رفع این نواقص و ضعف ها باید برنامه ریزی شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اطلاع‌ رسانی در خصوص عملکرد و فعالیت های مسوولان به مردم باید در اولویت باشد، از شهردار و مدیران شهرداری خواست، اقدامات مهم و امیدآفرین خود را به اطلاع مردم برسانند زیرا مردم از شنیدن چنین اخباری به آینده کشور و نظام اسلامی امیدوارتر می شوند.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت اقدام شهرداری تبریز در نصب روزشمار و تکمیل پل‌های نیمه تمام شهری در افکار عمومی، اظهار کرد: مردم ناظر و شاهد افتتاح چند پل، آغاز ساخت پل های جدید، اجرای سنگ فرش ها، حذف نمک پاشی و اجرای محلول پاشی و مسیرگشایی خیابان ها هستند و این اقدامات را به عنوان کارهای مثبت قبول می کنند.

امام جمعه تبریز گفت: در موضوع ترافیک و کمبود پارکینگ، جانمایی نامناسب برخی مشاغل و سد معبر مشکلاتی در شهر وجود دارد که علاوه بر شهرداری باید چند اداره و سازمان نیز برای حل این مشکلات وارد عمل شوند.

حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه شاخص‌های پیشرفت شهری در سند چشم انداز ۲۰ ساله، سندهای ملی و منطقه ای بررسی و میزان موفقیت شهرداری ارزیابی می شود، ادامه داد: سنجش نیازها و ارزیابی عملکرد مدیران می‌تواند باعث پیشرفت کارها می شود.

وی همچنین از برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان، همایش پیرغلامان حسینی، همایش زنده‌نامان و همایش خانوادگی غدیرخم از سوی شهرداری تبریز قدردانی کرد.

تاکید امام جمعه تبریز بر توزیع عادلانه خدمات شهری‌

بودجه سال آینده شهرداری تبریز با توجه به مشکلات محلات تنظیم شده است

شهردار تبریز هم در این دیدار از پیش‌بینی بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی برای سال ۱۴۰۳ و تقدیم آن به شورای اسلامی شهر در روزهای آینده خبر داد و گفت: مهمترین ویژگی بودجه سال آتی توجه به مشکلات و مسائل محلات است.

«یعقوب هوشیار» خاطرنشان کرد: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی و فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری است که با این بودجه ۱۰ هزار برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی اجرا شده است.

وی اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در رابطه با تغییر رویکرد شهرداری ‌ها از نهادی صرف خدماتی به نهادی اجتماعی در یک دهه گذشته احصا و در قالب ۱۴ راهبرد و چهار محور به عنوان برنامه مدیریت فعلی شهری تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

هوشیار با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی تمام مدیران، کارکنان و کارگران شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: راهپیمای میلیونی اربعین، کنگره گرامیداشت ۱۰ هزار شهید استان، همایش خانوادگی غدیر، گرامیداشت ایام فاطمیه، همایش زنده نامان دیدار با ۷۰۰ نفر از خانواده شهدا، برگزاری ۲ دوره المپیاد فرهنگی ورزشی ملی جام پرچم، همایش پیر غلامان حسینی از جمله برنامه‌های شاخص فرهنگی شهرداری تبریز در ۲۰ ماه گذشته است.

شهردار تبریز با اشاره به فعال‌سازی دبیرخانه دیپلماسی شهری در تبریز یادآور شد: دیدارهایی با سفرای ایران در کشورهای خارجی و همچنین سفرای کشورهای خارجی در ایران برای فعال‌سازی سرمایه‌گذاری در تبریز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز را در ۲ بخش علمی و عملی برنامه ریزی کردیم که بخش علمی آن ۱۵ آبان در دانشگاه تبریز برگزار و بخش عملی آن سال آینده برگزار می‌شود.

هوشیار با بیان اینکه شهرداری تبریز رتبه اول بازآفرینی شهری در کشور به نسبت جمعیت را دارد، افزود: شهرداری تبریز همچنین رتبه اول صدور پروانه ساختمانی در بین کلانشهرها را دارد.

وی از افتتاح هفتگی یک طرح از بهمن‌ماه سال جاری نیز خبر داد و افزود: یکهزار و ۴۰۰ نفر از ایثارگران و فرزندان ایثارگر در ۲ سال گذشته تبدیل وضعیت استخدام شده‌اند.

شهردار تبریز با اشاره به روند هوشمندسازی شهر در دوره فعلی مدیریت شهری نیز گفت: ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر کار شده است که دورنمای شهرداری تبریز توسعه ۷۰۰ کیلومتری آن و استفاده عموم شهروندان از این فن آوری است.

وی با اشاره به افزایش مسافران متروی تبریز از ۱۵ هزار به ۵۰ هزار نفر در روز گفت: خط یک متروی تبریز تکمیل و تمام ایستگاه‌های آن فعال است .

هوشیار با اشاره به خرید ۵۰ اتوبوس در طول ۱۰ سال گذشته اعلام کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری قرارداد خرید ۳۰۰ اتوبوس را نهایی کرده است و ۱۵۰ دستگاه دیگر را نیز قرارداد بسته ایم.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه مسکن شهرداری تبریز گفت: یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان به منظور ساماندهی حاشیه نشینان در دست اجرا است.

هوشیار با اشاره به برگزار ۴۴ جلسه قرار خدمت شهرداری تبریز در مناطق دهگانه افزود: ۸۰۰ گره و مشکل مردمی در قرارهای خدمت شناسایی شده و ۸۰ درصد آنها رفع شده است.

وی از برگزاری ۶۱ ملاقات مردمی در شهرداری تبریز و چهار میز خدمت در مصلای این شهر خبر داد و گفت: در کنار دیدارهای دیدارهای هفتگی شهردار با مردم، با حضور در مساجد و برگزاری میز خدمت مناطق، مشکلات مناطق بررسی می‌شود و علاوه بر آن در قرارهای خدمت نیز هر هفته دیدار مردمی داریم.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.